Valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet.
Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, tule koolitusele!
Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet.
Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“ lisa 1 "Tegevusjuhendaja koolituse kava".
NB! Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema kutset. Kutse taotlemise eelduseks on keskhariduse olemasolu. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee).
Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda tegevusjuhendajana
Kursuse sisu
I moodul – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)
• Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
• Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära
• Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine
• Raskesti mõistetav käitumine
• Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes
II moodul – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)
• Psüühikahäired, sh intellektipuue
• Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
• Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
• Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
III moodul – klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd)
• Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
• Tegevuse analüüs ja kohandamine
• Tegevusvõime hindamine
• Klienditöö meetodid
• Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
• Tegevusplaani koostamine, sh tegevusplaani konsultatsioon 2 ak tundi
• Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused, sh esmaabiandja väljaõpe 16 ak tundi
IV moodul – Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)
• Rühmatöö klienditöös
• Raskestimõistetava käitumise juhtimine
• Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus
• Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
V Iseseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd)
Muu info
Koolitus toimub tööpäevadel, kaks kuni kolm korda nädalas.
Koolituse hind sisaldab tasu asutusele juhendatud praktika eest, paljundatud materjale ja kohvipause. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse koolituse lõputunnistus mahuga 260 akadeemilist tundi.
Koolitusel tuleb juhendatud praktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Koolitus sisaldab ka 16 tunnist esmaabiandja väljaõpe koolitus.
- Kellaaeg: 9.30-16.30
- Asukoht: Kastani 39, Tiigi 61b (I korrus), Veebikeskkonnas Zoom, Tartu
- Kestvus: 260 tundi
- Sisaldab: 244 tundi auditoorset (sh 68 tundi praktikat) ja 16 tundi iseseisvat tööd
- Hind: 1987.00 € + km
Koolituskeskus Luwi on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.
Küsimused ja lisainfo:
Katrin Esser
Koolituste assistent (Tallinn)
5377 0477
katrin.esser@luwi.ee
Registreerumiseks kliki lehe ülaservas paremal nuppu “registreerin” ja sisesta andmed.
Luwi OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.
Koolitajad:
Janika Pael
Janika Pael on lõpetanud Tartu Ülikooli ning omab magistrikraadi terviseteadustes.Janika töötab Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis lektorina....
Loe veelJanika Pael
Janika Pael on lõpetanud Tartu Ülikooli ning omab magistrikraadi terviseteadustes.
Janika töötab Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis lektorina. Teda huvitab vanemaealiste vaimse tervise temaatika ja ta osaleb mitmes vanemaealiste tervise edendamisega seotud projektis. Ta on MTÜ Elu Dementsusega liige ja ta viib läbi tugigruppe dementsusega inimeste lähedastele. Andragoogilise pädevuse on ta omandanud läbi pika koolitamiskogemuse.
Kadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus...
Loe veelKadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus on nii tegevusjuhendaja kui tegevusterapeudina. Lisaks tegevusteraapiale on Kadri omandanud Tartu Ülikoolis eripedagoogika eriala. Koolitaja kogemus Luwi OÜ-s on alates kevad 2016 ning tänu pikale töökogemusele koolitajana, on Kadri omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse.
Maire Koppel
Maire Koppel on sotsiaaltöö ja sotsiaalasutuse juhi haridusega ning MTÜ Iseseisev Elu juhatuse liige alates 1997. aastast. Ta on...
Loe veelMaire Koppel
Maire Koppel on sotsiaaltöö ja sotsiaalasutuse juhi haridusega ning MTÜ Iseseisev Elu juhatuse liige alates 1997. aastast. Ta on õppinud Soomes Tampere ja Jyväsküla koolituskeskuses psüühilise erivajadusega inimeste arendamise ja juhendamise meetodeid; läbinud Toronto Sõltlaste keskuse koolitusi ja Kenti Ülikooli korraldatud toetatud tööle rakendamise koolitusi; omandanud Saksamaal väljatöötatud Hamet-e ja Hamet-2 erivajadusega inimeste töövõimet hindava meetodi.
On läbinud andragoogika koolituse ja leinanõustamise koolituse Tartu Ülikoolis, SA Praxise kaasamiskoolituse ja motiveeriva intervjueerimise koolituse Tartu Ülikoolis
Maire omab teadmisi, kuidas käivitada ja arendada psüühilise erivajadusega inimestele töötamise toetamise teenus, toetatud elamise teenus, igapäevaelu toetamise teenus, kogukonnas elamise teenus, pikaajalise kaitstud töö teenus.
Maire on Tartu linna aukodanik, tema südameasjaks on arendada inimkeskset sotsiaaltööd, erihoolekandeteenuseid ning populariseerida ja arendada tegevusjuhendaja ameti kuvandit.
Ülle Lepik
Ülle Lepik on SA Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskuses rehabilitatsiooni- ja toetavate teenuste osakonna juhataja, lõpetanud Tartu...
Loe veelÜlle Lepik
Ülle Lepik on SA Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskuses rehabilitatsiooni- ja toetavate teenuste osakonna juhataja, lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia eriala 1987.a. Täiendanud end psühhodiagnostika-, psühhoteraapiate ja rehabilitatsiooni alal, s.h. kognitiiv-käitumuslik teraapia, psühhiaatriline rehabilitatsioon ja psühhoanalüütiline psühhoteraapia. Ta on töötanud erivajadustega inimestega üle 20.a. Üllel on koolitamiskogemus alates 1992.a, mis on ka aluseks tema andragoogilisele pädevusele.
Triinu Pajuri
Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises...
Loe veelTriinu Pajuri
Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises Seminaris ja elas aasta erivajadustega lastele mõeldud kogukonnas Sylvia Koti. Eestisse tagasi tulles oli ta üheks Tallinna erivajadustega lastele mõeldud Mari Kooli asutajaks, kus töötas 3 aastat klassiõpetajana.
Tartu Maarja koolis töötas erivajadustega lastega kasvataja-, õpetaja- ja abiõpetajana. 7 aastat ja kuulus Maarja Küla sihtasutuse nõukogusse. Seejärel töötas täiskasvanud erivajadustega inimeste tegevusjuhendaja – eripedagoogina 6 aastat Tartu Maarja Tugikeskuses. Tugikeskuses töötades oli ka kvaliteedijuht asutusele EQUASS kvaliteedimärgi taotlemisel. 3 aastat on ta töötanud parandusõppe õpetajana Tartu Waldorfgümnaasiumis. 2022 aastast on Triinu Tartu Maarja Tegevuskeskuses erihoolekande teenuste valdkonna juht, viib asutuses läbi regulaarset kovisiooni, teeb töötajatega korralisi arenguvestluseid, juhib koosolekuid ning koordineerib meeskonna tööd.
Lisaks on Triinu Moreno Keskuses õppinud kovisiooni meetodeid. Oma töökogemustest erivajadustega inimestega on ta kirjutanud raamatu Eriline maailm (2018). Viimased 6 aastat on ta koolitanud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis tegevusjuhendajaid teemal “Aktiviseerivad ja teraapilised tegevused” ja Koolituskeskuses Luwi tugiisikuid ja tegevusjuhendajaid. Pikaajaline koolitamiskogemus on Triinule andnud täiskasvanute koolitamiseks andragoogilise pädevuse. Triinu ise ütleb, et kuna teeb pidevalt tööd erivajadusega inimestega, siis on tal tegevusjuhendajaid ja tugiisikuid koolitada lihtne. Tal on oma tööst tuua kogu aeg praktilisi ja elulisi näiteid ning ta on teinud koolitustel näitamiseks ka mõned videod.
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom)....
Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.
Kaidi Kübar
Kaidi Kübar on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia eriala 2010. aastal magistrikraadiga. Tal on Täiskasvanute koolitaja kutse,...
Loe veelKaidi Kübar
Kaidi Kübar on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia eriala 2010. aastal magistrikraadiga. Tal on Täiskasvanute koolitaja kutse, tase 5.