Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele!
Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“ lisa 1 "Tegevusjuhendaja koolituse kava".
NB! Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema kutset. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee).
Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda tegevusjuhendajana.
Kursuse sisu
I moodul – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine)
- Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine (sh tegevusplaanist tulenevad tegevused ja tegevusplaani konsultatsioon)
- Eetika hoolekandes
- Kutse taotlemine
II moodul – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)
- Psüühikahäired, sh intellektipuue. Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
- Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
- Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
- Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel
III moodul – klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd)
- Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
- Tegevuse analüüs ja kohandamine
- Tegevusvõime hindamine
- Klienditöö meetodid
- Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
- Tegevusplaani koostamine, kaitsmine
- Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
- Esmaabi
IV moodul – Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)
- Rühmatöö klienditöös
- Raskestimõistetava käitumise juhtimine
- Tegevusvõime hindamine
- Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus. Väärkohtlemine
- Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
V Iseseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd)
Muu info
Koolitus toimub tööpäevadel, kaks kuni kolm korda nädalas.
Koolituse hind sisaldab tasu asutusele juhendatud praktika eest, materjale ja kohvipause, kui tegemist on klassikoolitusega. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse koolituse lõputunnistus mahuga 266 akadeemilist tundi.
Koolitusel tuleb juhendatud praktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Koolitus sisaldab ka 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet.
- Asukoht: Pärnu mnt 67A, Tallinn
- Kestvus: 266 tundi
- Sisaldab: 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorne ja praktiline töö (sh 68 tundi praktikat teenuseosutaja juhendamisel) ning 16 tundi iseseisev töö
- Hind: 2035.00 € + km
Koolituskeskus Luwi on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.
Küsimused ja lisainfo:
Katrin Esser
Koolituste assistent (Tallinn)
5377 0477
katrin.esser@luwi.ee
Registreerumiseks kliki lehe ülaservas paremal nuppu “registreerin” ja sisesta andmed.
Luwi OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.
Koolitajad:
Urve Tõnisson
Urve Tõnisson on lõpetanud Tartu Ülikooli arstiteaduskonna õeteaduse eriala ning Mainori Kõrgkooli rakenduspühholoogia eriala....
Loe veelUrve Tõnisson
Urve Tõnisson on lõpetanud Tartu Ülikooli arstiteaduskonna õeteaduse eriala ning Mainori Kõrgkooli rakenduspühholoogia eriala. Erihoolekande ja rehabilitatsiooni valdkonnas on ta töötanud alates 2001 aastast nii terapeudi, koolitaja kui arendajana. Viimastel aastatel on ta tegelnud raskesti mõistetava käitumisega erivajadusega kliendite juhendamisega (MTÜ Hoolekande Ekspertiisi- ja Nõustamiskeskus), on olnud tegev SA Viljandi haigla sõltuvusrehabilitatsiooni osakonnas, tegeleb siiani pikaajalise psüühikahäirega klientide nõustamise, koolitamise ja jõustamisega, on taastumise toetaja ja edendaja, CARe metoodika rakendaja (EPRÜ, Heaolu ja Taastumise Kool), teeb koostööd kogemusnõustajatega ning osaleb eksperdina valdkonna arendamisel. Tal on pikaajaline koolitajakogemus ning teadmised koolitamiseks, mida on saanud läbi erinevate kursuste nii Eestist kui välismaalt. Ta omab Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsiooni ANDRAS poolt väljastatud täiskasvanu koolitaja, tase 7 kutset. Täiendab end jätkuvalt probleemse käitumise juhendamise, kunstiteraapiate, coachingu ja nõustamise, teadveloleku -ja mindfulness praktikate valdkondades, omab MBSR (teadvelolekupõhine stressijuhtimise programm) sertifikaati ning juhendajakoolituse sertifikaati.
Ülar Uusküla
Olen alates 1990. aastast töötanud mitmetes eesti hoolekandeasutustes (Võisiku Hooldekodu, Kursana Eesti OÜ, AS Hoolekandeteenused,...
Loe veelÜlar Uusküla
Olen alates 1990. aastast töötanud mitmetes eesti hoolekandeasutustes (Võisiku Hooldekodu, Kursana Eesti OÜ, AS Hoolekandeteenused, SA Narva-Jõesuu Hooldekodu, SA Päikesekodu Teenused). Olen lõpetanud 1996. aastal Tallinna Pedagoogikaülikooli sotsiaaltöö erialal ning täiendanud end muusikateraapia, kvaliteedijuhtimise, inimõiguste ning täiskasvanute koolitaja koolitustel nii kodu- kui välismaal. Aastatel 1999 kuni 2008 sain põhjaliku andragoogikaalase ettevalmistuse mitmetel Montriaani kõrgkooli (Holland) poolt korraldatud pikaajalistel täiskasvanute koolitaja koolitustel. Oman täiskasvanute koolitaja (tase 6) kutset. Olen üks “Tegevusjuhendajate käsiraamatu“ (2010) autoritest. Alates 2001. aastast olen osalenud erinevates õppeasutustes (Tervise Arengu Instituut, Järvamaa Kutsehariduskeskus, Tartu Tervishoiu Kõrgkool, Reiting OÜ, Luwi OÜ) tegevusjuhendajate koolitustel lektorina ning osalenud õppekavade koostamises.
Kaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer on tegelenud vaimse tervise probleemide ja psühholoogilise heaolu ning eneseteostuse alase nõustamisega üle 15....
Loe veelKaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer on tegelenud vaimse tervise probleemide ja psühholoogilise heaolu ning eneseteostuse alase nõustamisega üle 15. aasta. Ta omab psühholoogia alast haridust Tartu Ülikoolist ning töötab Tallinna Tugikeskuses Juks rehabilitatsiooni osakonnas osakonna juhina ja psühholoogina. Kailil on nõustamiskogemus nii psüühiliste probleemide-, hariduspsühholoogia-, karjäärplaneerimise- kui sõltuvusnõustamise valdkonnas. Kaili aitab psühholoogina aktiveerida ressursse toimetulekuks stressiga, elukriisidega kui ka igapäevaprobleemidega, et realiseerida oma potentsiaali ning leida suuremat psüühilist heaolu. Kaili tegeleb ka koolitustegevusega, edasi andes oma teadmisi ja kogemust psüühiliste probleemidega inimestega töötamise valdkonnas. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Kaili saavutanud läbi pikaajalise koolitamiskogemuse.
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom)....
Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.