Hea lapsehoidja on teoorias tugev ja praktikas särasilmne! Ta oskab toetada lapse arengut parimal võimalikul viisil – luua talle turvaline kasvukeskkond, olla kursis tema emotsionaalsete ja füüsiliste vajadustega, kujundada hügieeni- ja toitumisharjumusi, jälgida tervislikku seisundit, teha koostööd lapsevanematega, anda esmaabi, tegeleda erivajadusega lastega jpm. Kui sulle meeldivad lapsed ning sulle meeldib nendega tegeleda, tule koolitusele!
Koolitus sisaldab:
- Kokku 268 akadeemilist tundi auditoorset õpet, millest 80 tundi on juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures;
- 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet.
Õppekava järgib Lapsehoidja, tase 5 kutsestandardites esitatud nõudeid. Teemasid on võimalik läbida eraldi (näiteks Lapsehoidja kutse taastõendamiseks).
NB! Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema lapsehoidja, tase 4 või tase 5 kutset. Kutse saamise eelduseks on keskhariduse olemasolu. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee).
Täpsem info antud koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").
Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda lapsehoidjana, lasteaiaõpetaja assistendina
Kursuse sisu
- Sissejuhatus lapsehoidja töösse, kutse taotlemine;
- Kombeõpetus ja kutse-eetika;
- Suhtlemispsühholoogia;
- Eakohased päevategevused, nende kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine;
- Lapse tervist ohustavad tegurid;
- Füüsilise kasvukeskkonna ohutegurid;
- Lapse areng ja selle toetamine;
- Majapidamis- ja koristustööd, olmevahendite kasutamine ja ohutustehnika järgimine;
- Lapse eale vastav toitumine;
- Esmaabi (16 tundi);
- Lapse tervisliku seisundi jälgimine;
- Haige lapse hooldamine ja põetamine;
- Väärkohtlemise olemus, ilmingud ja ennetamine;
- Kõne arengu toetamine;
- Koostöö lapsevanema/hooldajaga;
- Lapse enesekohaste oskuste kujundamine;
- Lapse tervise edendamine (sh vaimse kasvukeskkonna ohutegurid);
- Erivajadustega laste märkamine ja toetamine koolieelses eas;
- Lastehoiuga seotud nõuded;
- Õigusaktid;
- Loovtegevused;
- Imiku (0-1 aastat) hoidmine;
- Suure hooldusvajadusega lapse hooldamine;
- Tööjuhendamine;
- Situatsioonülesanded, lõputöö juhendamine;
- Juhendatud praktika (80 tundi);
- Iseseisev töö (20 tundi).
Muu info
Teemasid on võimalik läbida eraldi (näiteks Lapsehoidja kutse taastõendamiseks).
Koolitus sisaldab 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna (20 tundi) vormistab koolitatav etteantud vormi alusel situatsioonülesande lahenduse.
Sobiva praktikaasutuse otsib osaleja võimalusel endale ise või teavitab koolitusjuhti, kui see pole võimalik.
Koolituse hind sisaldab tasu praktikaasutusele juhendamise eest, õppematerjale ja klassikoolituse korral kohvipause. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse koolituse lõputunnistus. Tervisetõend ei kuulu koolituse hinna sisse, see tuleb vajadusel osalejal ise tasuda.
Lapsehoidja kutse andmise korrast ja nõuetest kutse taotlejale loe: http://www.eswa.ee/kutse-andmine/lapsehoidja/
Koolitus toimub 2 kuni 3 korda nädalas.
- Asukoht: Pärnu mnt 67A (IX korrus), Veebikeskkonnas Zoom, Tallinn
- Kestvus: 288 tundi
- Sisaldab: 268 tundi auditoorset (sh 80 tundi praktikat) ja 20 tundi iseseisvat tööd
- Hind: 1994.00 € + km
Koolituskeskus Luwi on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.
Küsimused ja lisainfo:
Katrin Esser
Koolituste assistent (Tallinn)
5377 0477
katrin.esser@luwi.ee
Registreerumiseks kliki lehe ülaservas paremal nuppu “registreerin” ja sisesta andmed.
Luwi OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.
Koolitajad:
Ene Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti...
Loe veelEne Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti peaspetsialist/peanalüütik, 2006-2009 OÜ Inscape Baltic koolituskonsultant, 2009-2011 Rehabilitatsioonikeskus Adeli Eesti OÜ psühholoog ning alates Ene Pill on Loovteraapiate Ühingu, Eesti Koolipsühholoogide Ühingu liige ning MTÜ Q-klubi juhatuse liige. 2010. aastal lõpetas Tallinna Ülikooli kunstiteraapiate erialal ja omab terviseteaduses teadusmagistri kraadi ning omab kutsetunnistust. Praegu töötab Ene Pill Tallinna Perekeskuses psühholoogina. Täiskasvanute koolitamise pädevust omab Ene Pill tänu oma pikaajalisele tööle õpetaja ja koolitajana.
Ene peamised uurimisvaldkonnad on kutsevalik ja seda mõjutavad tegurid, probleemsed lapsed, koolistress, kunstiteraapia võimalused haigete rehabilitatsioonis ja töös probleemsete lastega. Ta on rakendanud kunstiteraapia võtteid insuldijärgsete patsientide rehabilitatsioonis.
Juta Ernits
Erialalt olen lasteõde, õde – N05980 ( med töötajate registris). Lisaks koolitas UNICEF mind imetamisnõustajaks ja beebisõbraliku...
Loe veelJuta Ernits
Erialalt olen lasteõde, õde – N05980 ( med töötajate registris). Lisaks koolitas UNICEF mind imetamisnõustajaks ja beebisõbraliku Haigla hindajaks juba aastal 1994.
Lektorina (täiendkoolitused) aeg-ajalt astun ülesse Ülikooli Kliinikumis+ aastaid LUWIS . neid koostöid on veel olnud näit. Kõneravikeskusega, Tervishoiutöötajate Kutseliiduga,TÜK-is viimati okt 2022 ja nüüd kohe tulemas 5.04 .23 – “Rinnapiima bioloogilised kasutegurid lapsele. Rinnapiima koostise mõõtmine, toitmise individualiseerimine.“
Töökogemust lasteõena 39a 10 kuud. Selle aja sees juhtinud õendustööd, praktiliselt töötanud (lisaks HEA ALGUS projektis koolitatud ja töötanud kodukülastajana) organiseerinud koolitusi ja tegutsenud lektorina.
Laura Viilup
Laura Viilup on töötanud kuus aastat Sotsiaalministeeriumis. Viimased neliaastat töötas ta laste ja perede osakonnas, kus tegeles...
Loe veelLaura Viilup
Laura Viilup on töötanud kuus aastat Sotsiaalministeeriumis. Viimased neliaastat töötas ta laste ja perede osakonnas, kus tegeles erinevate lastehoolekande tegevuste koordineerimisega (asendushooldus ja puudega lastetugiteenused). Ta andis panuse lapsehoiuteenuse arendamistegevustesse ningosales alushariduse ja lapsehoiuteenuse seaduse töörühmas. 2019. aastakevadel lõpetas Laura Tallinna Ülikooli magistriõppes haldusjuhtimiseeriala, kus lõputööna kirjutas erinevatest lapsehoiu ja alusharidusemudelitest Euroopa riikides, et poliitika kujundamise eesmärgil häidpraktikaid koguda ning olulist sisendit oma töösse saada. Hetkel töötabLaura Riigikantseleis ning toetab ministeeriumeid seadusloome jaarengukavade välja töötamisel läbi erinevate analüüside, ekspert- jarakkerühmade ning kaasamistegevuste koordineerimise. Esinemiskogemust onLaurale avalikus sektori töötamine pakkunud, kuid koolitamise valdkond ontema jaoks uus ja arendav. Koolitamisel on Laura eesmärk aidata mõistavaldkondlikku seadusandlust, mida ta tutvustab läbi päriselu näidete.
UUS:
Minu erialane pädevus pärineb Sotsiaalministeeriumis töötamise ajast, kui tegelesin lapsehoiuteenuse arendamisega ning puutusin kokku perepoliitikas töö- ja pereelu ühildamise teemadega. Panustasin puuetega laste tugiteenuste ja asendushoolduse projektide edendamisse ning töötasin koostööpartneriga välja Peresõbraliku tööandja märgise programmi. Haldusjuhtimise magistriõppes tegin lõputöö Euroopa riikide näitel nii laste kui nende vanemate võimestamise fookuses lapsehoiu- ja alushariduse süsteemide võrdlusest. Lapsehoidjate õigusaktide moodulit olen koolitanud üle nelja aasta. Koolitajana olen läbinud koolitusmooduli üldistest pedagoogilistest kompetentsidest ja printsiipidest ning grupiviisilise õpetamise lähenemisest.
Merle Ruzitš
Merle Ruzitš on lõpetanud Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris lasteaiaõpetaja eriala 2002. aastal, omandanud Tartu Ülikooli...
Loe veelMerle Ruzitš
Merle Ruzitš on lõpetanud Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris lasteaiaõpetaja eriala 2002. aastal, omandanud Tartu Ülikooli bakalaureuseõppes eripedagoogika kutse (2008) ning õppinud lisaks logopeedia eriala. Tal on pikaajaline töökogemus lasteaias nii lasteaiaõpetajana kui ka logopeedina. Aastast 2016 on ta praktiseerinud klassi- ja aineõpetajana ning lisaks jätkanud tööd eripedagoogina ja HEV-koordinaatorina.
Tema pikaajaline töö erinevas vanuses lastega, sh eriliste lastega, on andnud talle väärtuslikud kogemused, mida kolleegidele edasi anda. Alates 2014. aastast on ta andnud täiskasvanutele loenguid ja erinevaid koolitusi. Praktikuna on kasulikud ja vajalikud näpunäited läbi põimunud vajalikust teoreetilisest baasist. Millised on lapse peamised arengusuunad ja vajadused erivanuses, kuidas märgata erivajadust, kuidas toetada, arendada ja õpetada lapsi, kuidas kaasata ja luua toetav keskkond ja tugisüsteemid lapse ümber-need on peamised teemad erivajadusega ja erilise lapse toetamisel.
Piret Tegova
Piret Tegova on lõpetanud Tartu Kunstikooli kunstilise kujundamise eriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiilikunsti eriala. Ta...
Loe veelPiret Tegova
Piret Tegova on lõpetanud Tartu Kunstikooli kunstilise kujundamise eriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiilikunsti eriala. Ta on töötanud kunstniku ja õmblejana, aga ka etiketi, reklaami ja käsitöö õpetajana Tartu Kutsehariduskeskuses. Piret töötab igapäevaselt Tartu Rahvaülikoolis koolitusjuhina. Juba alates 2006. aastast on Piret õpetanud etiketti ja ametieetikat Koolituskeskuses Reiting.
Piret on läbinud erinevaid täienduskoolitusi, seal hulgas andragoogika kursuseid (2002 ja 2007), kursuse “Aktiivõppe meetodid”(2002), “Vabahariduslike koolituskeskuste juhtide täiendkoolituse” (2011) ja “Hindamine õppimise toetamiseks” (2017).
2008. aastal omistati talle Tartumaa Aasta Koolitaja tiitel.
Tiina Kaljumäe
Tiina Kaljumäe on pikaajalise töökogemusega lasteaiaõpetaja, kelle põhitöökohaks on Ülenurme lasteaed. Ta töötab projektõppe...
Loe veelTiina Kaljumäe
Tiina Kaljumäe on pikaajalise töökogemusega lasteaiaõpetaja, kelle põhitöökohaks on Ülenurme lasteaed. Ta töötab projektõppe ja lapsest lähtuva õpikäsitluse meetodeid rakendavas rühmas. On lõpetanud Tartu Ülikooli Õpetajate Seminari koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala, täiendanud ennast järjepidevalt TÜ Täienduskoolitustel (nt “Koostöise õppimise, mõtlemise ja reflekteerimise toetamine motiveeriva ja tähendusliku arutelu kaudu õppe- ja kasvatustöös“, “Projektõpe nüüdisaegse õpikäsitluse rakendamiseks koolieelses lasteasutuses“), TAI, Hea Alguse, ELAL-I koolitustel ja erinevatel haridusteemalistel konverentsidel (viimati “Õpetaja- lapse päeva disainer“, “Väärtustades lapsepõlve“, “Alusharidus-alus haridusele“). Pidev enesetäiendamine alushariduse valdkonnas ja pikaajaline töökogemus on täiskasvanute koolitamisel koolitaja tugevuseks, sest isiklikku kogemuse jagamine aitab õppijatel luua seoseid isikliku kogemuse ja õpitava eriala vahel.
Eesti Lasteaednike Liidu, Eesti Reggio Ühingu ja Eesti Haridustöötajate Ametiühingu liige.
Koolitajana teinud koostööd alates 2007 aastast koolitusfirmaga Reiting, OÜ LuWi ja Tartu Rahvaülikool. Viimasel ajal koolitanud LuWi-s lapsehoidjaid ja lastega töötavaid inimesi erinevatel lastega seotud teemadel. Osalenud lapsehoidjatele kutset andvas hindamiskomisjonis (Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon).
Inimese, õpetaja ja koolitajana hindab kõrgelt elukestva õppe põhimõtteid, avatust ja uudishimu uute asjade õppimisel ning praktiliste kogemuste jagamist. Hobina tegeleb aianduse, õmblemise, keraamika ja käsitööga.
Tiiu Reitav
Tiiu Reitav on töötanud 15 aastat kinnisvarahoolduse alal. Hariduselt omab loodusteaduse magistrikraadi, lisaks on tal kutsetunnistused...
Loe veelTiiu Reitav
Tiiu Reitav on töötanud 15 aastat kinnisvarahoolduse alal. Hariduselt omab loodusteaduse magistrikraadi, lisaks on tal kutsetunnistused puhastustööde juhi, maastikuehitaja, kinnisvara hooldusjuhi ja halduri erialal. Alates 30.04.2014 omab ettevõtet Tiiu puhastus, mis tegeleb kinnisvarahooldusega. Andragoogilise pädevuse on ta omandanud läbi pikaajalise kogemuse puhastusteenindajate koolitamise alal, lisaks on ta ka retsenseerinud mitmeid lõputöid ning osaleb kutseeksamite komisjonis.
Miks puhastamine? Ilu on alati hinnatud … ja kas puhas on ilus – muidugi!
Urme Ernits
Urme Ernits omab Tartu Ülikooli bakalaureusekraadi sporditeaduste erialal. Lisaks on läbinud õpetajakoolituse õppekava ning omab...
Loe veelUrme Ernits
Urme Ernits omab Tartu Ülikooli bakalaureusekraadi sporditeaduste erialal. Lisaks on läbinud õpetajakoolituse õppekava ning omab põhikooli ja gümnaasiumi kehalise kasvatuse ning terviseõpetuse õpetaja kutset. Urme on täiendanud ennast Tallinna Pedagoogikaülikoolis, läbides “Kehaline kasvatus algklassides (1-6 klass) ja “Liikumisõpetus lasteaias” õppekava. Mitmeid täiendkoolitusi on saanud Tallinna Ülikoolis, Tartu Ülikoolis, Avatud Meele Instituudis, Tervise Arengu Instituudis jm.
Urme on koostanud raamatu “Lõimitud liikumismängud” ning 2021. aastal tunnustatud tiitliga Tartu linna Aasta õpetaja lasteaia valdkonnas. Täiskasvanute koolitamisega on tegelenud aastast 2010 ning tänu pikale koolitamiskogemusele on ta omandanud ka täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse. Ta teeb koostööd Tartu Ülikooliga, olles üheks lektoriks KELA tudengitele. Pedagoogilist tööstaaži on tal üle 20 aasta ja hetkel töötab Urme liikumisõpetajana Tartu lasteaias Tripsik.
Jaana Palusaar
Jaana Palusaar omab rakenduskõrgharidust õenduses ja magistrikraadi haridusteadustes (andragoogika). On litsenseeritud esmaabiõpetaja...
Loe veelJaana Palusaar
Jaana Palusaar omab rakenduskõrgharidust õenduses ja magistrikraadi haridusteadustes (andragoogika). On litsenseeritud esmaabiõpetaja alates 2004.a. ,õppejõud Tallinna Tervishoiu kõrgkoolis aastatel 2007-2012 (esmaabi, intensiivõendus), esmaabilektorina töötanud: Eesti Punane Rist (EPR) (2004-2009), G4S koolitus (2005-2008), Qvalitas Arstikeskus (end Medicover).
Haridustee ja kogemused tervishoius: rakenduslik kõrgharidus õenduses; õde-spetsialist intensiivravi alal; erakorralise meditsiini (EM) kogemus alates 2000a, Tallinna kiirabi EM õde-brigaadijuht. Tervishoiutöötaja registri nr: N06609
Haridustee ja kogemused õpetamises: magistrikraad haridusteadustes (andragoogika); magistrikraad sotsiaalteadustes (sisejulgeolek); litsenseeritud esmaabi õpetaja alates 2004; õppejõud Tallinna Tervishoiu kõrgkoolis 2007-2012 (esmaabi, intensiivõendus); esmaabi lektorina töötanud: Eesti Punane Rist (EPR) (2004-2009); G4S Koolitus (2005-2008); Qvalitas Arstikeskus (end Medicover).
Koolituse õppemeetoditeks kasutab lektor traditsioonilist loenguvormi (40%), praktilisi ülesandeid (60%), sealhulgas rollimänge, simulatsioone, probleemõppe meetodeid, rühmatöid. Praktilisteks harjutusteks kasutatakse elustamismannekeene (täiskasvanu ja lapsed), silikoonist traumade mulaaže, AED elustamisevahendit.
Kaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer on tegelenud vaimse tervise probleemide ja psühholoogilise heaolu ning eneseteostuse alase nõustamisega üle 15....
Loe veelKaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer on tegelenud vaimse tervise probleemide ja psühholoogilise heaolu ning eneseteostuse alase nõustamisega üle 15. aasta. Ta omab psühholoogia alast haridust Tartu Ülikoolist ning töötab Tallinna Tugikeskuses Juks rehabilitatsiooni osakonnas osakonna juhina ja psühholoogina. Kailil on nõustamiskogemus nii psüühiliste probleemide-, hariduspsühholoogia-, karjäärplaneerimise- kui sõltuvusnõustamise valdkonnas. Kaili aitab psühholoogina aktiveerida ressursse toimetulekuks stressiga, elukriisidega kui ka igapäevaprobleemidega, et realiseerida oma potentsiaali ning leida suuremat psüühilist heaolu. Kaili tegeleb ka koolitustegevusega, edasi andes oma teadmisi ja kogemust psüühiliste probleemidega inimestega töötamise valdkonnas. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Kaili saavutanud läbi pikaajalise koolitamiskogemuse.
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom)....
Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.
Aile Lepp
Aile Lepp omab kõrgharidust koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal ning 30 aastast töökogemust lasteaednikuna. Ta on oma 16 aastase...
Loe veelAile Lepp
Aile Lepp omab kõrgharidust koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal ning 30 aastast töökogemust lasteaednikuna. Ta on oma 16 aastase õppejuhi töökogemuse käigus juhendanud palju õpetajaid nende igapäevases töös ning vajaduspõhiselt organiseerinud ja viinud läbi koolitajana erinevaid sisekoolitusi alates 2006. aastast. Aile on läbinud täiskasvanute koolitaja koolituse ja suure lasteaia fännina osalenud ka ise paljudel täienduskoolitustel. Hetkel töötab ta õpetajana Laitse Kirsiaia lasteaias, et kõiki oma teadmisi ja kogemusi praktikas läbi teha.
Aleksandra Gagen
Majandusvaldkonna magistrikraadile vastava kõrgharidusega tegutsev toitumisterapeut ja Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni tegevliige.Erialane...
Loe veelAleksandra Gagen
Majandusvaldkonna magistrikraadile vastava kõrgharidusega tegutsev toitumisterapeut ja Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni tegevliige.
Erialane kvalifikatsioon – funktsionaalse toitumisteraapia aluste väljaõppega toitumisterapeut, omandatud Annely Sootsi Koolituse Tervisekoolis, täiendatud mitmesugustel koolitusel Monash ülikoolis, Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis, Rahvatervise Akadeemias ning erinevatel toitumis- ja liikumisravi konverentsidel. Omab pikajalist nõustamis-, koolitamis- ja juhtimiskogemust. Täiskasvanute koolitamise osas on Aleksandra saanud vastavaid teadmisi ja kogemusi Politsei- ja Piirivalveameti Põhja politseiprefektuuris uurimisgrupi juhina töötamise ajal.
Действующий терапевт по питанию. Имеет высшее образование, эквивалентное степени магистра в области экономики, действующий член Эстонской ассоциации Терапевтического питания.
Профессиональная квалификация – консультант по вопросам здоровья в области питания, терапевт по питанию – приобрела и повысила в Университете Монаша, Школе здоровья Аннели Соотс и Таллиннской Высшей школе Здравоохранения.