Koolituse eesmärgiks on anda töötavatele ja/või varasemat praktilist kogemust omavatele hooldustöötajatele teadmised ning oskused töötamaks hooldustöötajana, kes toetaks ja abistaks abivajajat väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel.
Koolituse maht on kokku 104 akadeemilist tundi, millest 8 tundi on iseseisvat tööd (eneseanalüüsi vormistamine praktilise töökogemuse kohta) ja ülejäänu auditoorne ning praktiline õpe.
Koolituse läbinu on saanud vastavalt Sotsiaalhoolekande seadusele nõuetekohase ettevalmistuse, et osutada vahetult hooldustöötaja teenust.
Koolituse läbimise järel on võimalik töökogemust omaval hooldustöötajal (töökogemuse pikkus pole määratud) minna taotlema hooldustöötaja, tase 3 kutset (tase 3). Kutse taotlemine pole kohustuslik.
Hooldustöötaja tase 3 kutse taotlemise eeltingimused kohta saab täpsemalt lugeda SIIN.
Täpsem…
Koolituse eesmärgiks on anda töötavatele ja/või varasemat praktilist kogemust omavatele hooldustöötajatele teadmised ning oskused töötamaks hooldustöötajana, kes toetaks ja abistaks abivajajat väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel.
Koolituse maht on kokku 104 akadeemilist tundi, millest 8 tundi on iseseisvat tööd (eneseanalüüsi vormistamine praktilise töökogemuse kohta) ja ülejäänu auditoorne ning praktiline õpe.
Koolituse läbinu on saanud vastavalt Sotsiaalhoolekande seadusele nõuetekohase ettevalmistuse, et osutada vahetult hooldustöötaja teenust.
Koolituse läbimise järel on võimalik töökogemust omaval hooldustöötajal (töökogemuse pikkus pole määratud) minna taotlema hooldustöötaja, tase 3 kutset (tase 3). Kutse taotlemine pole kohustuslik.
Hooldustöötaja tase 3 kutse taotlemise eeltingimused kohta saab täpsemalt lugeda SIIN.
Täpsem info koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").
Целевая группа
Koolitus on mõeldud hooldustöötajale, kes hetkel töötab hooldustöötajana hoolekande- või tervishoiuasutuses ning omab praktilisi teadmisi oma töös või on varasemalt töötanud hooldustöötajana vähemalt 4 kuud.
Содержание курса
- Hoolduse alused, sotsiaal- ja tervishoiuteenuste korraldamine (valdkonnaga seotud õigusaktid) (4h)
- Hügieeni- ja ilutoimingute (sh isikukaitsevahendite kasutamise) ning seksuaalkäitumise juhendamine (4h)
- Anatoomia, füsioloogia, patoloogia (8h)
- Töö erivajadustega inimestega (4h)
- Ergonoomika ja hooldusabivahendid (6h)
- Gerontoloogia ja töö eakatega (4h)
- Arengupsühholoogia, inimese elukulg (4h)
- Suhtlemine (sh dementsusega inimesega), klienditeenindus (6h)
- Hooldustöötaja kutse-eetika ja kutse taotlemine (2h)
- Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta (4h)
- Hooldus erinevate haiguste korral (12h)
- Majapidamistööde korraldamine (3h)
- Ravimiõpetuse alused (3h)
- Surija hooldus, surnu korrastamine (1h)
- Aktiviseerivad tegevused (4h)
- Toitumisõpetuse alused (4h)
- Toiduhügieen (6h)
- Töötervishoid (1h)
- Esmaabiandja väljaõpe (16h)
- Iseseisev töö (eneseanalüüsi koostamine) (8h)
Koolitajad

Janika Pael
Janika Pael on lõpetanud Tartu Ülikooli ning omab magistrikraadi terviseteadustes. Janika töötab Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis lektorina.... Loe veel
Tiiu Lepp
Tiiu Lepp on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli, kus töötas ka 12 aastat õppejõuna. On olnud Tartu H.Masingu koolis ravivõimlemise... Loe veel
Ene Mattus
Ene Mattus on omandanud Tartu Meditsiinikoolis ravi erialal velskri kutse (1994. a) ja rakendusliku kõrghariduse Tartu Tervishoiu... Loe veel
Kaido Voogla
Kaido Voogla on töötanud pikalt massöörina erinevates spordiklubides ja ühes perearstikeskuses. 1998. aastal asus ta tööle Tallinna... Loe veel
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom).... Loe veel
Maiken Jaanisk
Maiken Jaanisk on lõpetanud Tartu Ülilooli (MSc, psühholoogia) 2004 aastal. Varasemalt on ta õppinud ämmaemandust ja hilisemalt... Loe veel