Hooldustöötaja, tase 3 lühikoolitus koos esmaabiandja väljaõppega ja toiduhügieenikoolitusega

Koolituse eesmärgiks on anda töötavatele ja/või varasemat praktilist kogemust omavatele hooldustöötajatele teadmised ning oskused töötamaks hooldustöötajana, kes toetaks ja abistaks abivajajat väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel. 

Koolituse maht on kokku 104 akadeemilist tundi, millest 8 tundi on iseseisvat tööd (eneseanalüüsi vormistamine praktilise töökogemuse kohta) ja ülejäänu auditoorne ning praktiline õpe.

Koolituse läbinu on saanud vastavalt Sotsiaalhoolekande seadusele nõuetekohase ettevalmistuse, et osutada vahetult hooldustöötaja teenust.

Koolituse läbimise järel on võimalik töökogemust omaval hooldustöötajal (töökogemuse pikkus pole määratud) minna taotlema hooldustöötaja, tase 3 kutset (tase 3). Kutse taotlemine pole kohustuslik.

Hooldustöötaja tase 3 kutse taotlemise eeltingimused kohta saab täpsemalt lugeda SIIN.

Täpsem…

Koolituse eesmärgiks on anda töötavatele ja/või varasemat praktilist kogemust omavatele hooldustöötajatele teadmised ning oskused töötamaks hooldustöötajana, kes toetaks ja abistaks abivajajat väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel. 

Koolituse maht on kokku 104 akadeemilist tundi, millest 8 tundi on iseseisvat tööd (eneseanalüüsi vormistamine praktilise töökogemuse kohta) ja ülejäänu auditoorne ning praktiline õpe.

Koolituse läbinu on saanud vastavalt Sotsiaalhoolekande seadusele nõuetekohase ettevalmistuse, et osutada vahetult hooldustöötaja teenust.

Koolituse läbimise järel on võimalik töökogemust omaval hooldustöötajal (töökogemuse pikkus pole määratud) minna taotlema hooldustöötaja, tase 3 kutset (tase 3). Kutse taotlemine pole kohustuslik.

Hooldustöötaja tase 3 kutse taotlemise eeltingimused kohta saab täpsemalt lugeda SIIN.

Täpsem info koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").

Целевая группа

Koolitus on mõeldud hooldustöötajale, kes hetkel töötab hooldustöötajana hoolekande- või tervishoiuasutuses ning omab praktilisi teadmisi oma töös või on varasemalt töötanud hooldustöötajana vähemalt 4 kuud. 

Содержание курса

  • Hoolduse alused, sotsiaal- ja tervishoiuteenuste korraldamine (valdkonnaga seotud õigusaktid) (4h) 
  • Hügieeni- ja ilutoimingute (sh isikukaitsevahendite kasutamise) ning seksuaalkäitumise juhendamine (4h) 
  • Anatoomia, füsioloogia, patoloogia (8h) 
  • Töö erivajadustega inimestega (4h) 
  • Ergonoomika ja hooldusabivahendid (6h) 
  • Gerontoloogia ja töö eakatega (4h) 
  • Arengupsühholoogia, inimese elukulg (4h) 
  • Suhtlemine (sh dementsusega inimesega), klienditeenindus (6h) 
  • Hooldustöötaja kutse-eetika ja kutse taotlemine (2h) 
  • Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta (4h) 
  • Hooldus erinevate haiguste korral (12h) 
  • Majapidamistööde korraldamine (3h) 
  • Ravimiõpetuse alused (3h)
  • Surija hooldus, surnu korrastamine (1h) 
  • Aktiviseerivad tegevused (4h) 
  • Toitumisõpetuse alused (4h) 
  • Toiduhügieen (6h)
  • Töötervishoid (1h)
  • Esmaabiandja väljaõpe (16h)
  • Iseseisev töö (eneseanalüüsi koostamine) (8h) 

    Koolitajad

    Janika Pael

    Janika Pael on lõpetanud Tartu Ülikooli ning omab magistrikraadi terviseteadustes. Janika töötab Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis lektorina.... Loe veel
    Janika_Pael

    Janika Pael

    Janika Pael on lõpetanud Tartu Ülikooli ning omab magistrikraadi terviseteadustes.


    Janika töötab Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis lektorina. Teda huvitab vanemaealiste vaimse tervise temaatika ja ta osaleb mitmes vanemaealiste tervise edendamisega seotud projektis. Ta on MTÜ Elu Dementsusega liige ja ta viib läbi tugigruppe dementsusega inimeste lähedastele. Andragoogilise pädevuse on ta omandanud läbi pika koolitamiskogemuse.

    Triinu Pajuri

    Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises... Loe veel
    Triinu_Pajuri

    Triinu Pajuri

    Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises Seminaris ja elas aasta erivajadustega lastele mõeldud kogukonnas Sylvia Koti. Eestisse tagasi tulles oli ta üheks Tallinna erivajadustega lastele mõeldud Mari Kooli asutajaks, kus töötas 3 aastat klassiõpetajana.


    Tartu Maarja koolis töötas erivajadustega lastega kasvataja-, õpetaja- ja abiõpetajana. 7 aastat ja kuulus Maarja Küla sihtasutuse nõukogusse. Seejärel töötas täiskasvanud erivajadustega inimeste tegevusjuhendaja — eripedagoogina 6 aastat Tartu Maarja Tugikeskuses. Tugikeskuses töötades oli ka kvaliteedijuht asutusele EQUASS kvaliteedimärgi taotlemisel. 3 aastat on ta töötanud parandusõppe õpetajana Tartu Waldorfgümnaasiumis. 2022 aastast on Triinu Tartu Maarja Tegevuskeskuses erihoolekande teenuste valdkonna juht, viib asutuses läbi regulaarset kovisiooni, teeb töötajatega korralisi arenguvestluseid, juhib koosolekuid ning koordineerib meeskonna tööd.


    Lisaks on Triinu Moreno Keskuses õppinud kovisiooni meetodeid. Oma töökogemustest erivajadustega inimestega on ta kirjutanud raamatu Eriline maailm (2018). Viimased 6 aastat on ta koolitanud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis tegevusjuhendajaid teemal «Aktiviseerivad ja teraapilised tegevused» ja Koolituskeskuses Luwi tugiisikuid ja tegevusjuhendajaid. Pikaajaline koolitamiskogemus on Triinule andnud täiskasvanute koolitamiseks andragoogilise pädevuse. Triinu ise ütleb, et kuna teeb pidevalt tööd erivajadusega inimestega, siis on tal tegevusjuhendajaid ja tugiisikuid koolitada lihtne. Tal on oma tööst tuua kogu aeg praktilisi ja elulisi näiteid ning ta on teinud koolitustel näitamiseks ka mõned videod.

    Ene Mattus

    Ene Mattus on omandanud Tartu Meditsiinikoolis ravi erialal velskri kutse (1994. a) ja  rakendusliku kõrghariduse Tartu Tervishoiu... Loe veel
    Ene_Mattus_UUS

    Ene Mattus

    Ene Mattus on omandanud Tartu Meditsiinikoolis ravi erialal velskri kutse (1994. a) ja  rakendusliku kõrghariduse Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis õenduse erialal (2001. a), samas läbinud ka spetsialisti õppe laste- ja noorte vaimse tervise õenduse suunal (2015. a). Ta omab Kutsekoja poolt välja antud tervisedendaja kutset, tase IV (2009. a) ja tase VI  (2019. a). Lisaks on ta läbinud instruktorikursuse Kaitseliidu Koolis ja on SA Tartu Kiirabi litsenseeritud esmaabiõpetaja aastast 2012.


    Ene omab pikaajalist töökogemust nii erakorralise meditsiini (25 a.) kui ka tervisedenduse (17 a.) valdkonnas. Lektorina, esmaabi ja tervisedenduse teemadel on ta aktiivselt tegev alates aastast 2012. 2018. aastal valiti Põlvamaa aasta koolitajaks. Samuti on ta Võru- ja Põlvamaa koolitajate klubi liige ning osaleb jooksvalt nii erialastel kui ka täiskasvanute koolitajate täiendkoolitustel.

    Kaido Voogla

    Kaido Voogla on töötanud pikalt massöörina erinevates spordiklubides ja ühes perearstikeskuses. 1998. aastal asus ta tööle Tallinna... Loe veel
    Kaido_Voogla

    Kaido Voogla

    Kaido Voogla on töötanud pikalt massöörina erinevates spordiklubides ja ühes perearstikeskuses. 1998. aastal asus ta tööle Tallinna Kiirabisse parameedikuna, kus liikus edasi erinevatel ametipositsioonidel nagu vahetuse välijuht, operatiivjuht ja vajadusel II või III liikme asendus brigaadi koosseisus. Lisaks on ta kaasa tegev Tallinna Kiirabi Koolituskeskuses erinevate vahendite, aparatuuri ja ergonoomika koolitamistel. Alates 2009. aastast viib Kaido läbi ergonoomika koolitusi Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli erakorralise meditsiin tehnikutele ja hooldustöötajatele ning paljudele teistele koostööpartneritele. Andragoogilise pädevuse on Kaido saavutanud just läbi pika koolitamiskogemuse. Ta töötab 2013. aastast ka Mediq Eesti OÜs tootejuhina invaabivahendite alal, kus tema spetsiifika on erinevad invatooted. Ta on ennast täiendanud Tartu ja Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis, koolitustel Soomes, Rootsis, Norras, Saksamaal, Taanis. Viimase aasta jooksul on Kaido läbinud e-õppena koolituse «Apollo projekt».

    Helle Känd

    Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom).... Loe veel
    Helle Känd

    Helle Känd

    Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.


    Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.


    Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.

    Maiken Jaanisk

    Maiken Jaanisk on lõpetanud Tartu Ülilooli (MSc, psühholoogia) 2004 aastal. Varasemalt on ta õppinud ämmaemandust ja hilisemalt... Loe veel
    Maiken Jaanisk

    Maiken Jaanisk

    Maiken Jaanisk on lõpetanud Tartu Ülilooli (MSc, psühholoogia) 2004 aastal. Varasemalt on ta õppinud ämmaemandust ja hilisemalt hooldustöötajaks (kutse tase 4). Aastal 2015 omandas ta täiskasvanute koolitaja kutse tase 6. Aastast 2000 on Maiken olnud aktiivne koolitaja meeskonnatöö, suhtlemise-, arengu- ja kriisipsühholoogia, kliinilise psühholoogia, geriaatria ja erivajadustega inimeste toetamise teemadel. Aastaid on ta olnud psühholoog-nõustaja töötukassa klientidele. Nõustamise teemad: igapäevaelu, suhete ja vaimse tervise probleemid, tööalane läbipõlemine, kriisinõustamine ja traumaga toimetulek, eneseanalüüs ja alateadvuse roll meie käitumisele.


    Psühholoogina alustas Maiken tööd 2002. aastal Tartu Vanglas. Aastast 2004 on ta Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis psühholoogia õppejõud. Aastatel 2007-2019 oli ta kõrgkoolis kvaliteedijuht. Maiken on aastast 2019 kõrgkoolis tegevusjuhendajate juhtiv-õpetaja. Ühes aastas on tema õppetöö koormus umbes 500 akadeemilist tundi. Maiken õpetab kutseõppes suhtlemise aluseid, arengupsühholoogiat, kliendi seisundi terviklikku hindamist ja dokumenteerimist, erivajadusi, lapse arengu toetamist, meeskonnatööd, kriisipsühholoogiat ja lisaks on ta koolipoolne praktikajuhendaja tegevusjuhendajate õppekaval. Ta on stažeerinud Saksamaal ja Eestis erivajadustega isikute kogukonnateenusel.


    Maiken on osalenud paljudes arendusprojektides ja -programmides, e-kursuste, õppekavade, koolitusmaterjalide väljatöötamises ja koostamises. E-õppe kursuse «Ärevushäirete KKT“ kvaliteedimärgi sai ta 2014.aastal. Koolitajana on Maiken ennast täiendanud viimastel aastatel peamiselt pedagoogika ja hooldustöö alastel täienduskoolitustel.


    Aastast 2022 koolitab Maiken kogemusnõustajaid. Tema teemad on grupi- ja kriisitöömeetodid, eneserefleksioon ja praktika juhendamine.

    Piret Simm-Pärle

    Piret on lõpetanud Tartu Ülikooli rahvatervise eriala (magistrikraad terviseteadustes) ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õe eriala.... Loe veel
    Foto_2017_prillidega

    Piret Simm-Pärle

    Piret on lõpetanud Tartu Ülikooli rahvatervise eriala (magistrikraad terviseteadustes) ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õe eriala. Töötanud viimsed 20 aastat Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis õppejõuna õpetades rahvatervist ja tervisedendust, sisehaige õendust ja õendus-hooldustoiminguid. Lisaks on töötanud Tartu Ülikooli Kliinikumis radio- ja onkoteraapia osakonnas ning kardioloogia osakonnas. 

    • 21.04-04.07
    • 1205.00€
    • Kastani 39, Veebikeskkonnas Zoom, Veebis
    • 9.00-16.30
    • Eesti
    • 104 tundi (82 tundi auditoorset tööd, 14 tundi praktilist ja 8 tundi iseseisvat tööd)