Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele! Rohkem infot tegevusjuhendaja ameti kohta on leitav SIIT.
Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“ lisa 1 "Tegevusjuhendaja koolituse kava".
Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti kutset tegevusjuhendaja spetsialiseerumisele, kutse taotlemise eeltingimustest ja nõuetest loe täpsemalt kutset andva organisatsiooni Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon lehelt.
Täpsem info koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").
Kui koolitusele soovija on läbitud tegevusjuhendaja sissejuhatava koolituse e-õppe programmi (40 akadeemilist tundi) ja omab nõuetekohast tunnistust, siis on võimalik VÕTA (varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine) kaudu osaliselt arvestada koolituse I moodul, 25 akadeemilise tunni ulatuses. VÕTA raames saab ära arvestada järgmised teemad:
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis – 8 ak tundi
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine) – 7 ak tundi
- Eetika hoolekandes – 4 ak tundi
- Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes – 6 ak tundi
Sellekohase soovi koos tunnistusega peab huviline esitama enne koolituse algust koolitusasutusele. Vt täpsemalt Luwi koolituskeskuse kvaliteedi tagamise alused punkt 2.10.
Täiendav info e-õppe programmist on leitav SIIN.
Целевая группа
Inimesed, kes soovivad tööle asuda tegevusjuhendajana.
Содержание курса
I moodul – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine)
- Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine (sh tegevusplaanist tulenevad tegevused ja tegevusplaani konsultatsioon)
- Eetika hoolekandes
- Kutse taotlemine
- Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes
II moodul – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)
- Psüühikahäired, sh intellektipuue. Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
- Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
- Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
- Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel
III moodul – klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd)
- Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
- Tegevuse analüüs ja kohandamine
- Tegevusvõime hindamine
- Klienditöö meetodid
- Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
- Tegevusplaani koostamine, kaitsmine
- Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
- Esmaabi
IV moodul – Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)
- Rühmatöö klienditöös
- Raskestimõistetava käitumise juhtimine
- Tegevusvõime hindamine
- Seksuaalkäitumise juhendamine ja väärkohtlemise ennetamine
- Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
V Iseseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd)
Дополнительная информация
Koolituspäevad toimuvad kas kohapeal klassiruumis või reaalajas veebikeskkonnas.
Õpe toimub tööpäevadel 2-3 korda nädalas, täpne tunniplaan edastatakse registreerujatele hiljemalt nädal enne koolituse algust. Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi.
Pane tähele! Veebis toimuvate koolituspäevade puhul ootame, et osalejal on olemas püsiv internetiühendus, töötav mikrofon ja kaamera, mida kasutada kogu koolituspäeva jooksul. Vajalik on ka aktiivse meiliaadressi omamine õppematerjalide ja info saatmiseks.
Koolituse lõpuks tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada etteantud vormi alusel iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, mahuga 16 tundi) ning see koolituse viimasel päeval suuliselt kaitsta.
Koolituse hind sisaldab osalemist koolitusel, juhendamist, eraldi tasu praktikaasutusele õppepraktika juhendamise eest, 16-tunnist esmaabiandja väljaõppe koolitust, õppematerjale ning klassikoolituse korral kohvipause. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse digitunnistus.
Võimalusel toimuvad õpingute raames õppekäigud erihoolekandeteenuseid pakkuvatesse asutustesse.
- Время: 09:00-16:30
- Адрес: Pärnu mnt 67A, Tallinn
- Длительность: 266 tundi
- Sisaldab: 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorne ja praktiline töö (sh 68 tundi praktikat teenuseosutaja juhendamisel) ning 16 tundi iseseisev töö
- Стоимость: 2048.36 € + km
Учебный центр Luwi является партнёром карты обучения Эстонской Кассы по безработице
Перед регистрацией на курс обязательно ознакомьтесь с учебной программой
(найдёте во введении к содержанию курса) и организацией обучения.
Изучая учебную программу, обратите внимание на то, соблюдены ли необходимые условия для начала обучения и соответствует ли учебная программа Вашим ожиданиям и пожеланиям. Если у Вас возникли вопросы по учебной программе или Вы чувствуете, что педагог должен учесть какие-то Ваши особые пожелания, обязательно свяжитесь с нами! Контакты найдёте здесь👇
Учебный центр имеет право вносить изменения в учебный план занятий при необходимости
Küsimused ja lisainfo:
Для регистрации нажмите кнопку «Регистрация» в правом верхнем углу страницы и введите свои данные.
Luwi OÜ успешно прошла пороговую оценку качества Эстонского агентства по качеству высшего и профессионального образования.
Koolitajad:
Jane Kallion
Jane Kallion on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi terviseteadustes....
Loe veelJane Kallion
Jane Kallion on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi terviseteadustes. Janel on pikaaegne töökogemus erakorralise meditsiini osakonnas õena ja õendusjuhina, kiirabis õena ning tervise valdkonna juhtõpetajana kutseõppeasutuses. Jane on litsentseeritud esmaabiõpetaja. Lisaks annab ta loenguid erinevates koolitusasutustes. Jane on õpingute käigus läbinud mitmeid andragoogika-alaseid koolitusi ning omab pikka kogemust täiskasvanute koolitajana.
2016. aastal omistati Janele tiitel «Eesti Aasta Koolitaja 2016“ ning oli nominent «Eestimaa õpib ja tänab“.
Kadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus...
Loe veelKadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus on nii tegevusjuhendaja kui tegevusterapeudina. Lisaks tegevusteraapiale on Kadri omandanud Tartu Ülikoolis eripedagoogika eriala. Koolitaja kogemus Luwi OÜ-s on alates kevad 2016 ning tänu pikale töökogemusele koolitajana, on Kadri omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse.
Urve Tõnisson
Urve Tõnisson on lõpetanud Tartu Ülikooli arstiteaduskonna õeteaduse eriala ning Mainori Kõrgkooli rakenduspühholoogia eriala....
Loe veelUrve Tõnisson
Urve Tõnisson on lõpetanud Tartu Ülikooli arstiteaduskonna õeteaduse eriala ning Mainori Kõrgkooli rakenduspühholoogia eriala. Erihoolekande ja rehabilitatsiooni valdkonnas on ta töötanud alates 2001 aastast nii terapeudi, koolitaja kui arendajana. Viimastel aastatel on ta tegelnud raskesti mõistetava käitumisega erivajadusega kliendite juhendamisega (MTÜ Hoolekande Ekspertiisi- ja Nõustamiskeskus), on olnud tegev SA Viljandi haigla sõltuvusrehabilitatsiooni osakonnas, tegeleb siiani pikaajalise psüühikahäirega klientide nõustamise, koolitamise ja jõustamisega, on taastumise toetaja ja edendaja, CARe metoodika rakendaja (EPRÜ, Heaolu ja Taastumise Kool), teeb koostööd kogemusnõustajatega ning osaleb eksperdina valdkonna arendamisel. Tal on pikaajaline koolitajakogemus ning teadmised koolitamiseks, mida on saanud läbi erinevate kursuste nii Eestist kui välismaalt. Ta omab Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsiooni ANDRAS poolt väljastatud täiskasvanu koolitaja, tase 7 kutset. Täiendab end jätkuvalt probleemse käitumise juhendamise, kunstiteraapiate, coachingu ja nõustamise, teadveloleku -ja mindfulness praktikate valdkondades, omab MBSR (teadvelolekupõhine stressijuhtimise programm) sertifikaati ning juhendajakoolituse sertifikaati.
Ülar Uusküla
Olen alates 1990. aastast töötanud mitmetes eesti hoolekandeasutustes (Võisiku Hooldekodu, Kursana Eesti OÜ, AS Hoolekandeteenused,...
Loe veelÜlar Uusküla
Olen alates 1990. aastast töötanud mitmetes eesti hoolekandeasutustes (Võisiku Hooldekodu, Kursana Eesti OÜ, AS Hoolekandeteenused, SA Narva-Jõesuu Hooldekodu, SA Päikesekodu Teenused). Olen lõpetanud 1996. aastal Tallinna Pedagoogikaülikooli sotsiaaltöö erialal ning täiendanud end muusikateraapia, kvaliteedijuhtimise, inimõiguste ning täiskasvanute koolitaja koolitustel nii kodu- kui välismaal. Aastatel 1999 kuni 2008 sain põhjaliku andragoogikaalase ettevalmistuse mitmetel Montriaani kõrgkooli (Holland) poolt korraldatud pikaajalistel täiskasvanute koolitaja koolitustel. Oman täiskasvanute koolitaja (tase 6) kutset. Olen üks «Tegevusjuhendajate käsiraamatu“ (2010) autoritest. Alates 2001. aastast olen osalenud erinevates õppeasutustes (Tervise Arengu Instituut, Järvamaa Kutsehariduskeskus, Tartu Tervishoiu Kõrgkool, Reiting OÜ, Luwi OÜ) tegevusjuhendajate koolitustel lektorina ning osalenud õppekavade koostamises.
Kaido Voogla
Kaido Voogla on töötanud pikalt massöörina erinevates spordiklubides ja ühes perearstikeskuses. 1998. aastal asus ta tööle Tallinna...
Loe veelKaido Voogla
Kaido Voogla on töötanud pikalt massöörina erinevates spordiklubides ja ühes perearstikeskuses. 1998. aastal asus ta tööle Tallinna Kiirabisse parameedikuna, kus liikus edasi erinevatel ametipositsioonidel nagu vahetuse välijuht, operatiivjuht ja vajadusel II või III liikme asendus brigaadi koosseisus. Lisaks on ta kaasa tegev Tallinna Kiirabi Koolituskeskuses erinevate vahendite, aparatuuri ja ergonoomika koolitamistel. Alates 2009. aastast viib Kaido läbi ergonoomika koolitusi Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli erakorralise meditsiin tehnikutele ja hooldustöötajatele ning paljudele teistele koostööpartneritele. Andragoogilise pädevuse on Kaido saavutanud just läbi pika koolitamiskogemuse. Ta töötab 2013. aastast ka Mediq Eesti OÜs tootejuhina invaabivahendite alal, kus tema spetsiifika on erinevad invatooted. Ta on ennast täiendanud Tartu ja Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis, koolitustel Soomes, Rootsis, Norras, Saksamaal, Taanis. Viimase aasta jooksul on Kaido läbinud e-õppena koolituse «Apollo projekt».
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom)....
Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.
Kaidi Kübar
Kaidi Kübar on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia eriala 2010. aastal magistrikraadiga. Tal on Täiskasvanute koolitaja kutse,...
Loe veelKaidi Kübar
Kaidi Kübar on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia eriala 2010. aastal magistrikraadiga. Tal on Täiskasvanute koolitaja kutse, tase 5.
Kätriin-Eliis Haamer
On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks...
Loe veelKätriin-Eliis Haamer
On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks juba 6 aastat. Valdkond on tema jaoks väga paeluv olnud ning kogemusena on erinevate teenuste arendamist asutuse siseselt ning osalenud ISTE projektis ning selle mudeli välja arendamisel kaasa rääkinud. Hetkel on end erialaselt täiendamas Tallinna Ülikoolis sotsiaaltöö magistri erialal. Kätriin-Eliisi tööd on tunnustatud ka Haapsalu linna poolt 2018 aasta sotsiaaltöö tegijana ja 2022 aasta sotsiaalvaldkonna edendajana.