Tegevusjuhendaja koolitus koos esmaabiandja väljaõppega

Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele! Rohkem infot tegevusjuhendaja ameti kohta on leitav SIIT.

Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.

Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“…

Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele! Rohkem infot tegevusjuhendaja ameti kohta on leitav SIIT.

Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.

Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“ lisa 1 "Tegevusjuhendaja koolituse kava".

Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti kutset tegevusjuhendaja spetsialiseerumisele, kutse taotlemise eeltingimustest ja nõuetest loe täpsemalt kutset andva organisatsiooni Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon lehelt.

Täpsem info koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").

 

Kui koolitusele soovija on läbitud tegevusjuhendaja sissejuhatava koolituse e-õppe programmi (40 akadeemilist tundi) ja omab nõuetekohast tunnistust, siis on võimalik VÕTA (varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine) kaudu osaliselt arvestada koolituse I moodul, 25 akadeemilise tunni ulatuses. VÕTA raames saab ära arvestada järgmised teemad:

  • Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis – 8 ak tundi
  • Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära  (sh raskesti mõistetav käitumine) – 7 ak tundi
  • Eetika hoolekandes – 4 ak tundi
  • Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes – 6 ak tundi

Sellekohase soovi koos tunnistusega peab huviline esitama enne koolituse algust koolitusasutusele. Vt täpsemalt Luwi koolituskeskuse kvaliteedi tagamise alused punkt 2.10.

Täiendav info e-õppe programmist on leitav SIIN.

Целевая группа

Inimesed, kes soovivad tööle asuda tegevusjuhendajana.

Содержание курса

    I moodul – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)

    • Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
    • Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära  (sh raskesti mõistetav käitumine)
    • Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine (sh tegevusplaanist tulenevad tegevused ja tegevusplaani konsultatsioon)
    • Eetika hoolekandes
    • Kutse taotlemine
    • Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes

    II moodul – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)

    • Psüühikahäired, sh intellektipuue. Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
    • Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
    • Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
    • Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel

    III moodul – klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd)

    • Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
    • Tegevuse analüüs ja kohandamine
    • Tegevusvõime hindamine
    • Klienditöö meetodid
    • Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
    • Tegevusplaani koostamine, kaitsmine
    • Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
    • Esmaabi

    IV moodul – Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)

    • Rühmatöö klienditöös
    • Raskestimõistetava käitumise juhtimine
    • Tegevusvõime hindamine
    • Seksuaalkäitumise juhendamine ja väärkohtlemise ennetamine
    • Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös

     

    V Iseseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd)

      Koolitajad

      Jane Kallion

      Jane Kallion on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi terviseteadustes.... Loe veel
      Jane Kallion

      Jane Kallion

      Jane Kallion on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi terviseteadustes. Janel on pikaaegne töökogemus erakorralise meditsiini osakonnas õena ja õendusjuhina, kiirabis õena ning tervise valdkonna juhtõpetajana kutseõppeasutuses. Jane on litsentseeritud esmaabiõpetaja. Lisaks annab ta loenguid erinevates koolitusasutustes. Jane on õpingute käigus läbinud mitmeid andragoogika-alaseid koolitusi ning omab pikka kogemust täiskasvanute koolitajana. 


      2016. aastal omistati Janele tiitel «Eesti Aasta Koolitaja 2016“ ning oli nominent «Eestimaa õpib ja tänab“.


      Meie koolitustel osalejad on öelnud:


      «Jane Kallion – särav, energiline ja meeldejääv esmaabiõpetaja! Jane toob igasse koolitusse energiat, positiivsust ja hulgaliselt elulisi näiteid, mis muudavad esmaabi õppimise lihtsaks, praktiliseks ja meeldejäävaks. Tema juhendamisel mööduvad tunnid lennates, teadmised kinnistuvad läbi käed-külge tegevuste – filmilõikude, nukkudel harjutamise ja südamemassaaži näidiste – ning jäävad meelde eluks ajaks. Jane on 100% pühendunud, soe ja inspireeriv koolitaja, keda õppijad peavad oma lemmikuks. Tema tunnid annavad lisaks oskustele ka motivatsiooni hoolida ja tegutseda ning ta on koolitaja, keda võiks julgelt kutsuda ka noori inspireerima.»

      Kadri Paal

      Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus... Loe veel
      Kadri Paal foto

      Kadri Paal

      Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus on nii tegevusjuhendaja kui tegevusterapeudina. Lisaks tegevusteraapiale on Kadri omandanud Tartu Ülikoolis eripedagoogika eriala. Koolitaja kogemus Luwi OÜ-s on alates kevad 2016 ning tänu pikale töökogemusele koolitajana, on Kadri omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse. 

      Urve Tõnisson

      Urve Tõnisson on lõpetanud Tartu Ülikooli arstiteaduskonna õeteaduse eriala ning Mainori Kõrgkooli rakenduspühholoogia eriala.... Loe veel
      muhu2

      Urve Tõnisson

      Urve Tõnisson on lõpetanud Tartu Ülikooli arstiteaduskonna õeteaduse eriala ning Mainori Kõrgkooli rakenduspühholoogia eriala. Erihoolekande ja rehabilitatsiooni valdkonnas on ta töötanud alates 2001 aastast nii terapeudi, koolitaja kui arendajana. Viimastel aastatel on ta tegelnud raskesti mõistetava käitumisega erivajadusega kliendite juhendamisega (MTÜ Hoolekande Ekspertiisi- ja Nõustamiskeskus), on olnud tegev SA Viljandi haigla sõltuvusrehabilitatsiooni osakonnas, tegeleb siiani pikaajalise psüühikahäirega klientide nõustamise, koolitamise ja jõustamisega, on taastumise toetaja ja edendaja, CARe metoodika rakendaja (EPRÜ, Heaolu ja Taastumise Kool), teeb koostööd kogemusnõustajatega ning osaleb eksperdina valdkonna arendamisel. Tal on pikaajaline  koolitajakogemus ning teadmised koolitamiseks, mida on saanud läbi erinevate  kursuste nii Eestist kui välismaalt. Ta omab Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsiooni ANDRAS poolt väljastatud täiskasvanu koolitaja, tase 7 kutset. Täiendab end jätkuvalt probleemse käitumise juhendamise, kunstiteraapiate, coachingu ja nõustamise, teadveloleku -ja mindfulness praktikate valdkondades, omab MBSR (teadvelolekupõhine stressijuhtimise programm) sertifikaati ning juhendajakoolituse sertifikaati. 

      Ülar Uusküla

      Olen alates 1990. aastast töötanud mitmetes eesti hoolekandeasutustes (Võisiku Hooldekodu, Kursana Eesti OÜ, AS Hoolekandeteenused,... Loe veel

      Ülar Uusküla

      Olen alates 1990. aastast töötanud mitmetes eesti hoolekandeasutustes (Võisiku Hooldekodu, Kursana Eesti OÜ, AS Hoolekandeteenused, SA Narva-Jõesuu Hooldekodu, SA Päikesekodu Teenused). Olen lõpetanud 1996. aastal Tallinna Pedagoogikaülikooli sotsiaaltöö erialal ning täiendanud end muusikateraapia, kvaliteedijuhtimise, inimõiguste ning täiskasvanute koolitaja koolitustel nii kodu- kui välismaal. Aastatel 1999 kuni 2008 sain põhjaliku andragoogikaalase ettevalmistuse mitmetel Montriaani kõrgkooli (Holland) poolt korraldatud pikaajalistel täiskasvanute koolitaja koolitustel.  Oman täiskasvanute koolitaja (tase 6) kutset. Olen üks «Tegevusjuhendajate käsiraamatu“ (2010) autoritest. Alates 2001. aastast olen osalenud erinevates õppeasutustes (Tervise Arengu Instituut, Järvamaa Kutsehariduskeskus, Tartu Tervishoiu Kõrgkool, Reiting OÜ, Luwi OÜ) tegevusjuhendajate koolitustel lektorina ning osalenud õppekavade koostamises.


      Meie koolitustel osalejad on öelnud: 


      «Ülar – sõbralik ja eluliste näidete meister! Ülar on koolitaja, kes oskab keerulisemaid teemasid selgitada selgelt ja arusaadavalt, tuues hulgaliselt elulisi näiteid. Tema loengud on huvitavad ja tempokad, nii et aeg möödub märkamatult. Sõbralik suhtumine ja oskus teooriat eluga siduda teevad temast koolitaja, kelle juures õpitut on lihtne meelde jätta ja päriselus rakendada.»

      Kaili Ploom-Zilmer

      Kaili Ploom-Zilmer (Psühholoog-nõustaja, tase 7) on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt... Loe veel
      Kaili Ploom-Zilmer

      Kaili Ploom-Zilmer

      Kaili Ploom-Zilmer (Psühholoog-nõustaja, tase 7) on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt tegelenud rehabilitatsioonivaldkonnas arendus-ja juhtimistööga ning  psühholoogilise nõustamisega vaimse tervise-, psühholoogilise heaolu ja karjäärialase eneseteostuse suunal. Kaili omab töökogemust ka hariduspsühholoogia- ja psüühikahäiretega inimestega töötamise alal. Kaili töökogemus täiendkoolituse valdkonnas koolitajana on üle 10 aasta, millele on aidanud kaasa Tartu Ülikoolis omandatud pedagoogikaalased teadmised eripedagoogika erialal ja kogemus koolitajana täiskasvanuhariduse valdkonnas. Ta on töötanud välja ning koostanud mitmeid koolitusmaterjale ning õppekavasid, andes edasi on teadmisi ja kogemusi, et aidata kaasa täiskasvanud õppijate tööalasete oskuste ning vilumuste omandamisele, säilitamisele ja täiendamisele. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Kaili saavutanud läbi pikaajalise koolitamiskogemuse. 


      Meie koolitustel osalejad on öelnud:


      «Kaili – rahulik ja teadmisteküllane koolitaja! Kaili rahulik ja selge esitus loob turvalise õppimiskeskkonna, kus teadmised kinnistuvad loomulikult. Tema empaatia ja heatahtlikkus paistavad igast koolitushetkest välja, pakkudes õppijatele lisaks faktidele ka toetust ja julgustust.»

      Helle Känd

      Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom).... Loe veel
      Helle Känd

      Helle Känd

      Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.


      Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.


      Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.


      Meie koolitustel osalejad on öelnud:



      • «Helle Känd – kogemustega, positiivne ja kaasahaarav inspireerija!

      • Helle on koolitaja, kelle tunde oodatakse alati suure rõõmuga. Tema avatud ja soe hoiak loob õppijatele keskkonna, kus igaüks saab kaasa rääkida ja oma arvamust jagada. Helle jagab oma pikaaegset meditsiinipraktikat avameelselt, rikastades õpet eluliste näidete ja uute vaatenurkadega, mis aitavad keerulisi teemasid paremini mõista ja päriseluga siduda. Tema huumorimeel, rõõmsameelsus ja suur teadmistepagas teevad õppimise nauditavaks ning muudavad ta koolitajaks, keda võiks kuulata lõputult.»

      Kätriin-Eliis Haamer

      On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks... Loe veel
      DSCF6326-2

      Kätriin-Eliis Haamer

      On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks juba 6 aastat. Valdkond on tema jaoks väga paeluv olnud ning kogemusena on erinevate teenuste arendamist asutuse siseselt ning osalenud ISTE projektis ning selle mudeli välja arendamisel kaasa rääkinud. Hetkel on end erialaselt täiendamas Tallinna Ülikoolis sotsiaaltöö magistri erialal. Kätriin-Eliisi tööd on tunnustatud ka Haapsalu linna poolt 2018 aasta sotsiaaltöö tegijana ja 2022 aasta sotsiaalvaldkonna edendajana.


      Meie koolitustel osalejad on öelnud:


      «Kätriin-Eliis – põhjalik ja toetav koolitaja! Kätriin-Eliis on koolitaja, kes panustab 100% ja on alati olemas õppijate jaoks. Tema loengud on põhjalikud, selged ja huvitavad, täiendatud eluliste näidete ja vajalike grupitöödega, mis aitavad teadmisi kinnistada. Kätriin-Eliisi inimlikkus, abivalmidus ja huumorimeel loovad toetava ja motiveeriva õpikeskkonna. Ta oskab keerulised teemad teha arusaadavaks ka algajatele, pakkudes samal ajal piisavalt väljakutset kogenumatele õppijatele.»

      Kairit Pärlist

      Kairit Pärlist on ämmaemand ja koolitaja, kelle südameasjaks on naiste ja perede toetamine elu ühel olulisemal teekonnal. Ta on... Loe veel
      Kairit Pärlist

      Kairit Pärlist

      Kairit Pärlist on ämmaemand ja koolitaja, kelle südameasjaks on naiste ja perede toetamine elu ühel olulisemal teekonnal. Ta on lõpetanud Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli ämmaemanda erialal ning omab magistrikraadi sotsiaalteadustes, spetsialiseerumisega tervishoiu organisatsioonide juhtimisele.


      Kairit töötab põhikohaga Pelgulinna Sünnitusmajas, kus ta täidab ämmaemandusjuhi rolli ning võtab vastu ka rasedaid. Lisaks jagab ta oma teadmisi ja kogemusi Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli tudengitega ning viib läbi perekooli- ja esmaabikoolitusi erinevates asutustes.


      Ta on Punase Risti tunnustatud esmaabikoolitaja ja on täiendanud end mitmetel juhtimis- ja koolitusalastel koolitustel. Kairit ühendab oma töös kliinilise pädevuse, akadeemilise tausta ja kirgliku soovi õpetada, et pakkuda terviklikku tuge nii peredele kui tulevastele tervishoiutöötajatele.

      • 19.08-28.11
      • 2499.00€
      • Lai 18, Veebikeskkonnas Zoom, Rakvere, osaliselt veebis
      • 09.00-16.30
      • Eesti
      • 266 tundi (266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorne ja praktiline töö (sh 68 tundi praktikat teenuseosutaja juhendamisel) ning 16 tundi iseseisev töö)