Hea lapsehoidja on teoorias tugev ja praktikas särasilmne! Ta oskab parimal võimalikul viisil toetada lapse arengut, luua talle turvaline õppe- ja kasvukeskkond, olla kursis tema emotsionaalsete ja füüsiliste vajadustega, kujundada hügieeni- ja toitumisharjumusi, jälgida tervislikku seisundit, teha koostööd lapsevanematega, anda esmaabi, tegeleda erivajadusega lastega jpm. Rohkem infot lapsehoidja ameti kohta on leitav SIIT.
Kui Sulle meeldivad lapsed ning sulle meeldib nendega tegeleda, tule koolitusele!
Koolituskeskus Luwi Lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja assistendi koolitus (kogumaht 288 akadeemilist tundi) sisaldab 268 akadeemilist tundi auditoorset õpet, millest 80 tundi on juhendatud õppepraktika praktikaasutuse kohapeal ning 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna (kokku 20 tundi) vormistab koolitatav etteantud vormi alusel kirjalikult situatsioonülesande lahenduse ning kaitseb selle suuliselt koolituse viimasel päeval.
Õppekava järgib Lapsehoidja, tase 5 kutsestandardis esitatud kompetentse ning koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema lapsehoidja, tase 4 või tase 5 kutset. Kutse saamise eelduseks on keskhariduse olemasolu. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon.
Soovi korral on võimalik teemasid läbida eraldi (näiteks Lapsehoidja kutse taastõendamiseks). Küsi julgelt pakkumist või konsultatsiooni.
Täpsem info antud koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").
Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda lapsehoidjana, lasteaiaõpetaja assistendina
Kursuse sisu
- Sissejuhatus lapsehoidja töösse, kutse taotlemine;
- Kombeõpetus ja kutse-eetika;
- Suhtlemispsühholoogia;
- Eakohased päevategevused, nende kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine;
- Lapse tervist ohustavad tegurid;
- Füüsilise kasvukeskkonna ohutegurid;
- Lapse areng ja selle toetamine;
- Majapidamis- ja koristustööd, olmevahendite kasutamine ja ohutustehnika järgimine;
- Lapse eale vastav toitumine;
- Esmaabi (16 tundi);
- Lapse tervisliku seisundi jälgimine;
- Haige lapse hooldamine ja põetamine;
- Lapse väärkohtlemise olemus, ilmingud ja ennetamine;
- Kõne arengu toetamine;
- Koostöö lapsevanema/hooldajaga;
- Lapse enesekohaste oskuste kujundamine;
- Lapse tervise edendamine (sh vaimse kasvukeskkonna ohutegurid);
- Erivajadustega laste märkamine ja toetamine koolieelses eas;
- Lastehoiuga seotud nõuded;
- Õigusaktid;
- Loovtegevused;
- Imiku (0-1 aastat) hoidmine;
- Suure hooldusvajadusega lapse hooldamine;
- Tööjuhendamine;
- Situatsioonülesanded, lõputöö juhendamine;
- Juhendatud praktika (80 tundi);
- Iseseisev töö (20 tundi).
Muu info
Teemasid on võimalik läbida eraldi (näiteks Lapsehoidja kutse taastõendamiseks).
Koolitus sisaldab 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna (20 tundi) vormistab koolitatav etteantud vormi alusel situatsioonülesande lahenduse.
Sobiva praktikaasutuse otsib osaleja võimalusel endale ise või teavitab koolitusjuhti, kui see pole võimalik.
Koolituse hind sisaldab tasu praktikaasutusele juhendamise eest, õppematerjale ja klassikoolituse korral kohvipause. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse koolituse digitunnistus. Tervisetõend ei kuulu koolituse hinna sisse, see tuleb vajadusel osalejal ise tasuda.
Lapsehoidja kutse andmise korrast ja nõuetest kutse taotlejale loe: http://www.eswa.ee/kutse-andmine/lapsehoidja/
Koolitus toimub 2 kuni 3 korda nädalas.
- Kellaaeg: 09:00-16:30
- Asukoht: Pärnu mnt 67A, Tallinn
- Kestvus: 288 tundi
- Sisaldab: 268 tundi auditoorset (sh 80 tundi praktikat) ja 20 tundi iseseisvat tööd
- Hind: 2048.36 € + km
Koolituskeskus Luwi on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner
Enne koolitusele registreerimist, tutvu kindlasti koolituse õppekava (leiad koolituse sisututvustuse juurest) ja õppekorraldusega
Õppekava uurides pööra tähelepanu sellele, kas koolitusega alustamiseks nõutud tingimused on täidetud ning kas õppekava vastab Sinu ootustele ja soovidele. Kui Sul tekkis õppekava kohta mõni küsimus või tunned, et koolitaja peaks arvestama mõne Sinu erisooviga, siis võta meiega kindlasti ühendust! Kontaktid leiad siit👇
Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi
Küsimused ja lisainfo:
Registreerumiseks kliki lehe ülaservas paremal nuppu “registreerin” ja sisesta andmed.
Luwi OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.
Koolitajad:
Ene Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti...
Loe veelEne Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti peaspetsialist/peanalüütik, 2006-2009 OÜ Inscape Baltic koolituskonsultant, 2009-2011 Rehabilitatsioonikeskus Adeli Eesti OÜ psühholoog ning alates Ene Pill on Loovteraapiate Ühingu, Eesti Koolipsühholoogide Ühingu liige ning MTÜ Q-klubi juhatuse liige. 2010. aastal lõpetas Tallinna Ülikooli kunstiteraapiate erialal ja omab terviseteaduses teadusmagistri kraadi ning omab kutsetunnistust. Praegu töötab Ene Pill Tallinna Perekeskuses psühholoogina. Täiskasvanute koolitamise pädevust omab Ene Pill tänu oma pikaajalisele tööle õpetaja ja koolitajana.
Ene peamised uurimisvaldkonnad on kutsevalik ja seda mõjutavad tegurid, probleemsed lapsed, koolistress, kunstiteraapia võimalused haigete rehabilitatsioonis ja töös probleemsete lastega. Ta on rakendanud kunstiteraapia võtteid insuldijärgsete patsientide rehabilitatsioonis.
Juta Ernits
Erialalt olen lasteõde, õde – N05980 ( med töötajate registris). Lisaks koolitas UNICEF mind imetamisnõustajaks ja beebisõbraliku...
Loe veelJuta Ernits
Erialalt olen lasteõde, õde – N05980 ( med töötajate registris). Lisaks koolitas UNICEF mind imetamisnõustajaks ja beebisõbraliku Haigla hindajaks juba aastal 1994.
Lektorina (täiendkoolitused) aeg-ajalt astun ülesse Ülikooli Kliinikumis+ aastaid LUWIS . neid koostöid on veel olnud näit. Kõneravikeskusega, Tervishoiutöötajate Kutseliiduga,TÜK-is viimati okt 2022 ja nüüd kohe tulemas 5.04 .23 – “Rinnapiima bioloogilised kasutegurid lapsele. Rinnapiima koostise mõõtmine, toitmise individualiseerimine.“
Töökogemust lasteõena 39a 10 kuud. Selle aja sees juhtinud õendustööd, praktiliselt töötanud (lisaks HEA ALGUS projektis koolitatud ja töötanud kodukülastajana) organiseerinud koolitusi ja tegutsenud lektorina.
Merle Ruzitš
Merle Ruzitš on lõpetanud Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris lasteaiaõpetaja eriala 2002. aastal, omandanud Tartu Ülikooli...
Loe veelMerle Ruzitš
Merle Ruzitš on lõpetanud Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris lasteaiaõpetaja eriala 2002. aastal, omandanud Tartu Ülikooli bakalaureuseõppes eripedagoogika kutse (2008) ning õppinud lisaks logopeedia eriala. Tal on pikaajaline töökogemus lasteaias nii lasteaiaõpetajana kui ka logopeedina. Aastast 2016 on ta praktiseerinud klassi- ja aineõpetajana ning lisaks jätkanud tööd eripedagoogina ja HEV-koordinaatorina. Alates 2014. aastast on ta andnud täiskasvanutele loenguid ja erinevaid koolitusi. Tänu ligi 10 aasta pikkusele kogemusele koolitajana, on Merle omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku andragoogilise pädevuse.
Tema pikaajaline töö erinevas vanuses lastega, sh eriliste lastega, on andnud talle väärtuslikud kogemused, mida kolleegidele edasi anda. Praktikuna on kasulikud ja vajalikud näpunäited läbi põimunud vajalikust teoreetilisest baasist. Millised on lapse peamised arengusuunad ja vajadused erivanuses, kuidas märgata erivajadust, kuidas toetada, arendada ja õpetada lapsi, kuidas kaasata ja luua toetav keskkond ja tugisüsteemid lapse ümber-need on peamised teemad erivajadusega ja erilise lapse toetamisel.
Piret Tegova
Piret Tegova on lõpetanud Tartu Kunstikooli kunstilise kujundamise eriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiilikunsti eriala. Ta...
Loe veelPiret Tegova
Piret Tegova on lõpetanud Tartu Kunstikooli kunstilise kujundamise eriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiilikunsti eriala. Ta on töötanud kunstniku ja õmblejana, aga ka etiketi, reklaami ja käsitöö õpetajana Tartu Kutsehariduskeskuses. Piret töötab igapäevaselt Tartu Rahvaülikoolis koolitusjuhina. Juba alates 2006. aastast on Piret õpetanud etiketti ja ametieetikat Koolituskeskuses Reiting.
Piret on läbinud erinevaid täienduskoolitusi, seal hulgas andragoogika kursuseid (2002 ja 2007), kursuse “Aktiivõppe meetodid”(2002), “Vabahariduslike koolituskeskuste juhtide täiendkoolituse” (2011) ja “Hindamine õppimise toetamiseks” (2017).
2008. aastal omistati talle Tartumaa Aasta Koolitaja tiitel.
Sirli Peterson
Sirli Peterson on omandanud Tartu Ülikoolis bakalaureusekraadi sotsiaaltöö erialal 2001. aastal ning magistrikraadi sotsiaaltöö-...
Loe veelSirli Peterson
Sirli Peterson on omandanud Tartu Ülikoolis bakalaureusekraadi sotsiaaltöö erialal 2001. aastal ning magistrikraadi sotsiaaltöö- ja sotsiaalpoliitika erialal 2004. aastal. Hetkel õpib ta sotsioloogia doktorantuuris.
Aastatel 2001-2013 on Sirli töötanud Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakonnas, millest 2006-2013. aastal lastekaitseteenistuse juhatajana. Aastatel töötas ta 2013-2018 SA Tartu Perekodu Käopesa juhatajana, seejärel Sotsiaalkindlustusametis kohalike omavalitsuste nõustamisüksuse projektijuhina. Sirli on pikaajalilne lepinguline koolitaja lapsehoidjatele ja tugiisikuks soovijatele koolituskeskuses Luwi ja lapsehoiuteenuse õpetaja Valgamaa Kutseõppekeskuses. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Sirli omandanud tänu oma pikale töökogemusele koolitaja ja õpetajana.
Sirli tegeleb pideva enesearenguga ja omab psühholoogilise esmaabi koolitaja tunnistust, lisaks osales ta Tartu Ülikooli mentorlusprogrammis õpetajatele. Sirli on kaasatud poliitkauuringute keskuste Praxises ja Civitta eksperdina.
Tiina Kaljumäe
Tiina Kaljumäe on pikaajalise töökogemusega lasteaiaõpetaja, kelle põhitöökohaks on Ülenurme lasteaed. Ta töötab projektõppe...
Loe veelTiina Kaljumäe
Tiina Kaljumäe on pikaajalise töökogemusega lasteaiaõpetaja, kelle põhitöökohaks on Ülenurme lasteaed. Ta töötab projektõppe ja lapsest lähtuva õpikäsitluse meetodeid rakendavas rühmas. On lõpetanud Tartu Ülikooli Õpetajate Seminari koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala, täiendanud ennast järjepidevalt TÜ Täienduskoolitustel (nt “Koostöise õppimise, mõtlemise ja reflekteerimise toetamine motiveeriva ja tähendusliku arutelu kaudu õppe- ja kasvatustöös“, “Projektõpe nüüdisaegse õpikäsitluse rakendamiseks koolieelses lasteasutuses“), TAI, Hea Alguse, ELAL-I koolitustel ja erinevatel haridusteemalistel konverentsidel (viimati “Õpetaja- lapse päeva disainer“, “Väärtustades lapsepõlve“, “Alusharidus-alus haridusele“). Pidev enesetäiendamine alushariduse valdkonnas ja pikaajaline töökogemus on täiskasvanute koolitamisel koolitaja tugevuseks, sest isiklikku kogemuse jagamine aitab õppijatel luua seoseid isikliku kogemuse ja õpitava eriala vahel.
Eesti Lasteaednike Liidu, Eesti Reggio Ühingu ja Eesti Haridustöötajate Ametiühingu liige.
Koolitajana teinud koostööd alates 2007 aastast koolitusfirmaga Reiting, OÜ LuWi ja Tartu Rahvaülikool. Viimasel ajal koolitanud LuWi-s lapsehoidjaid ja lastega töötavaid inimesi erinevatel lastega seotud teemadel. Osalenud lapsehoidjatele kutset andvas hindamiskomisjonis (Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon).
Inimese, õpetaja ja koolitajana hindab kõrgelt elukestva õppe põhimõtteid, avatust ja uudishimu uute asjade õppimisel ning praktiliste kogemuste jagamist. Hobina tegeleb aianduse, õmblemise, keraamika ja käsitööga.
Kaili Ploom-Zilmer
Kaili on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt tegelenud rehabilitatsioonivaldkonnas arendus-ja...
Loe veelKaili Ploom-Zilmer
Kaili on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt tegelenud rehabilitatsioonivaldkonnas arendus-ja juhtimistööga ning psühholoogilise nõustamisega vaimse tervise-, psühholoogilise heaolu ja karjäärialase eneseteostuse suunal. Kaili omab töökogemust ka hariduspsühholoogia- ja psüühikahäiretega inimestega töötamise alal. Kaili töökogemus täiendkoolituse valdkonnas koolitajana on üle 10 aasta, millele on aidanud kaasa Tartu Ülikoolis omandatud pedagoogikaalased teadmised eripedagoogika erialal ja kogemus koolitajana täiskasvanuhariduse valdkonnas. Ta on töötanud välja ning koostanud mitmeid koolitusmaterjale ning õppekavasid, andes edasi on teadmisi ja kogemusi, et aidata kaasa täiskasvanud õppijate tööalasete oskuste ning vilumuste omandamisele, säilitamisele ja täiendamisele. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Kaili saavutanud läbi pikaajalise koolitamiskogemuse.
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom)....
Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.
Aile Lepp
Aile Lepp omab kõrgharidust koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal ning üle 30 aastast töökogemust lasteaednikuna. Ta on läbinud...
Loe veelAile Lepp
Aile Lepp omab kõrgharidust koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal ning üle 30 aastast töökogemust lasteaednikuna. Ta on läbinud täiskasvanute koolitaja koolituse ja suure lasteaia fännina osalenud ise paljudel täienduskoolitustel. 16 aastase õppejuhi töökogemuse käigus on Aile juhendanud palju õpetajaid nende igapäevases töös ning vajaduspõhiselt organiseerinud ja viinud läbi koolitajana erinevaid sisekoolitusi alates 2006. aastast. Ta töötab endiselt ka lasteaias õpetajana, et kõiki oma teadmisi ja kogemusi praktikas läbi teha. Koolitusfirmaga Luwi OÜ on ta koolitajana teinud aktiivselt koostööd alates 2020 aastast. Aile osaleb ka lapsehoidjate kutseeksamite komisjonis.
Aleksandra Gagen
Majandusvaldkonna magistrikraadile vastava kõrgharidusega tegutsev toitumisterapeut ja Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni tegevliige....
Loe veelAleksandra Gagen
Majandusvaldkonna magistrikraadile vastava kõrgharidusega tegutsev toitumisterapeut ja Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni tegevliige. Erialane kvalifikatsioon: funktsionaalse toitumisteraapia aluste väljaõppega toitumisterapeut, omandatud Annely Sootsi Koolituse Tervisekoolis, täiendatud mitmesugustel koolitustel Monash ülikoolis, Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis, Rahvatervise Akadeemias ning erinevatel toitumis- ja liikumisravi konverentsidel. Omab pikajalist nõustamis-, koolitamis- ja juhtimiskogemust. Täiskasvanute koolitamise osas on Aleksandra saanud vastavaid teadmisi ja kogemusi Politsei- ja Piirivalveameti Põhja politseiprefektuuris uurimisgrupi juhina töötamise ajal. Действующий терапевт по питанию. Имеет высшее образование, эквивалентное степени магистра в области экономики, действующий член Эстонской ассоциации Терапевтического питания. Профессиональная квалификация – консультант по вопросам здоровья в области питания, терапевт по питанию – приобрела и повысила в Университете Монаша, Школе здоровья Аннели Соотс и Таллиннской Высшей школе Здравоохранения.