Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele! Rohkem infot tegevusjuhendaja ameti kohta on leitav SIIT.
Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“ lisa 1 "Tegevusjuhendaja koolituse kava".
Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti kutset tegevusjuhendaja spetsialiseerumisele, kutse taotlemise eeltingimustest ja nõuetest loe täpsemalt kutset andva organisatsiooni Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon lehelt.
Täpsem info koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").
Kui koolitusele soovija on läbitud tegevusjuhendaja sissejuhatava koolituse e-õppe programmi (40 akadeemilist tundi) ja omab nõuetekohast tunnistust, siis on võimalik VÕTA (varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine) kaudu osaliselt arvestada koolituse I moodul, 25 akadeemilise tunni ulatuses. VÕTA raames saab ära arvestada järgmised teemad:
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis – 8 ak tundi
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine) – 7 ak tundi
- Eetika hoolekandes – 4 ak tundi
- Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes – 6 ak tundi
Sellekohase soovi koos tunnistusega peab huviline esitama enne koolituse algust koolitusasutusele. Vt täpsemalt Luwi koolituskeskuse kvaliteedi tagamise alused punkt 2.10.
Täiendav info e-õppe programmist on leitav SIIN.
Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda tegevusjuhendajana.
Kursuse sisu
I moodul – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine)
- Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine (sh tegevusplaanist tulenevad tegevused ja tegevusplaani konsultatsioon)
- Eetika hoolekandes
- Kutse taotlemine
- Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes
II moodul – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)
- Psüühikahäired, sh intellektipuue. Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
- Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
- Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
- Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel
III moodul – klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd)
- Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
- Tegevuse analüüs ja kohandamine
- Tegevusvõime hindamine
- Klienditöö meetodid
- Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
- Tegevusplaani koostamine, kaitsmine
- Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
- Esmaabi
IV moodul – Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)
- Rühmatöö klienditöös
- Raskestimõistetava käitumise juhtimine
- Tegevusvõime hindamine
- Seksuaalkäitumise juhendamine ja väärkohtlemise ennetamine
- Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
V Iseseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd)
Muu info
Koolituspäevad toimuvad kas kohapeal klassiruumis või reaalajas veebikeskkonnas.
Õpe toimub tööpäevadel 2-3 korda nädalas, täpne tunniplaan edastatakse registreerujatele hiljemalt nädal enne koolituse algust. Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi.
Pane tähele! Veebis toimuvate koolituspäevade puhul ootame, et osalejal on olemas püsiv internetiühendus, töötav mikrofon ja kaamera, mida kasutada kogu koolituspäeva jooksul. Vajalik on ka aktiivse meiliaadressi omamine õppematerjalide ja info saatmiseks.
Koolituse lõpuks tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada etteantud vormi alusel iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, mahuga 16 tundi) ning see koolituse viimasel päeval suuliselt kaitsta.
Koolituse hind sisaldab osalemist koolitusel, juhendamist, eraldi tasu praktikaasutusele õppepraktika juhendamise eest, 16-tunnist esmaabiandja väljaõppe koolitust, õppematerjale ning klassikoolituse korral kohvipause. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse digitunnistus.
Võimalusel toimuvad õpingute raames õppekäigud erihoolekandeteenuseid pakkuvatesse asutustesse.
- Kellaaeg: 9.00-17.00
- Asukoht: Kastani 39, Tiigi 61b (I korrus), Veebikeskkonnas Zoom, Tartu
- Kestvus: 266 tundi
- Sisaldab: 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorne ja praktiline töö (sh 68 tundi praktikat teenuseosutaja juhendamisel) ning 16 tundi iseseisev töö
- Hind: 2048.36 € + km
Koolituskeskus Luwi on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner
Enne koolitusele registreerimist, tutvu kindlasti koolituse õppekava (leiad koolituse sisututvustuse juurest) ja õppekorraldusega
Õppekava uurides pööra tähelepanu sellele, kas koolitusega alustamiseks nõutud tingimused on täidetud ning kas õppekava vastab Sinu ootustele ja soovidele. Kui Sul tekkis õppekava kohta mõni küsimus või tunned, et koolitaja peaks arvestama mõne Sinu erisooviga, siis võta meiega kindlasti ühendust! Kontaktid leiad siit👇
Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi
Küsimused ja lisainfo:
Registreerumiseks kliki lehe ülaservas paremal nuppu “registreerin” ja sisesta andmed.
Luwi OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.
Koolitajad:
Ene Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti...
Loe veelEne Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti peaspetsialist/peanalüütik, 2006-2009 OÜ Inscape Baltic koolituskonsultant, 2009-2011 Rehabilitatsioonikeskus Adeli Eesti OÜ psühholoog ning alates Ene Pill on Loovteraapiate Ühingu, Eesti Koolipsühholoogide Ühingu liige ning MTÜ Q-klubi juhatuse liige. 2010. aastal lõpetas Tallinna Ülikooli kunstiteraapiate erialal ja omab terviseteaduses teadusmagistri kraadi ning omab kutsetunnistust. Praegu töötab Ene Pill Tallinna Perekeskuses psühholoogina. Täiskasvanute koolitamise pädevust omab Ene Pill tänu oma pikaajalisele tööle õpetaja ja koolitajana.
Ene peamised uurimisvaldkonnad on kutsevalik ja seda mõjutavad tegurid, probleemsed lapsed, koolistress, kunstiteraapia võimalused haigete rehabilitatsioonis ja töös probleemsete lastega. Ta on rakendanud kunstiteraapia võtteid insuldijärgsete patsientide rehabilitatsioonis.
Kadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus...
Loe veelKadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus on nii tegevusjuhendaja kui tegevusterapeudina. Lisaks tegevusteraapiale on Kadri omandanud Tartu Ülikoolis eripedagoogika eriala. Koolitaja kogemus Luwi OÜ-s on alates kevad 2016 ning tänu pikale töökogemusele koolitajana, on Kadri omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse.
Maire Koppel
Maire Koppel on sotsiaaltöö ja sotsiaalasutuse juhi haridusega ning MTÜ Iseseisev Elu juhatuse liige alates 1997. aastast. Ta on...
Loe veelMaire Koppel
Maire Koppel on sotsiaaltöö ja sotsiaalasutuse juhi haridusega ning MTÜ Iseseisev Elu juhatuse liige alates 1997. aastast. Ta on õppinud Soomes Tampere ja Jyväsküla koolituskeskuses psüühilise erivajadusega inimeste arendamise ja juhendamise meetodeid; läbinud Toronto Sõltlaste keskuse koolitusi ja Kenti Ülikooli korraldatud toetatud tööle rakendamise koolitusi; omandanud Saksamaal väljatöötatud Hamet-e ja Hamet-2 erivajadusega inimeste töövõimet hindava meetodi.
On läbinud andragoogika koolituse ja leinanõustamise koolituse Tartu Ülikoolis, SA Praxise kaasamiskoolituse ja motiveeriva intervjueerimise koolituse Tartu Ülikoolis
Maire omab teadmisi, kuidas käivitada ja arendada psüühilise erivajadusega inimestele töötamise toetamise teenus, toetatud elamise teenus, igapäevaelu toetamise teenus, kogukonnas elamise teenus, pikaajalise kaitstud töö teenus.
Maire on Tartu linna aukodanik, tema südameasjaks on arendada inimkeskset sotsiaaltööd, erihoolekandeteenuseid ning populariseerida ja arendada tegevusjuhendaja ameti kuvandit.
Tatjana Jušinski
Tatjana Jušinski on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi õenduse pedagoogika...
Loe veelTatjana Jušinski
Tatjana Jušinski on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi õenduse pedagoogika erialal. Tatjana töötab SA TÜ Kliinikumi südamekliiniku erakorralise kardioloogia osakonnas intensiivraviõena ning õppejõuna Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis, lisaks esmaabikoolitajana erinevates koolitusasutustes. 2012 aastal omistati Tatjanale ka aasta õe tiitel (erakorralise kardioloogia osakond, õde).
Ülle Lepik
Ülle Lepik on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal. Lisaks on täiendanud end kutsenõustamise, kognitiiv-käitumisteraapia,...
Loe veelÜlle Lepik
Ülle Lepik on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal. Lisaks on täiendanud end kutsenõustamise, kognitiiv-käitumisteraapia, psühhoanalüütilise psühhoteraapia ja psühhosotsiaalse rehabilitatsiooni erialadel. Alates 1996. a on osalenud erinevates Eesti sotsiaal- ja rehabilitatsiooniteenuste arengu projektides, s.h. PITRA 1, PITRA 2, “Rehabilitatsioonimeeskondade koolituse metoodilise baasi, juhiste ja töövahendite väljatöötamine ning rehabilitatsioonimeeskondade koolitamine.”
Ta on täiendanud end koolitajana 2009. a Tartu Ülikooli Pärnu Kolledžis täienduskoolitusprogrammis “Rehabilitatsioonimeeskondade spetsialistide koolitajate koolitus” ja rehabilitatsiooni erialal 2015. a Tartu Ülikoolis “Sotsiaalse rehabilitatsiooni protsessi” koolitusel. On täiendanud teadmisi ja oskusi rehabilitatsiooni valdkonnas 2022. a Tartu Tervise Kõrgkoolis koolitusel “RFK ja selle kasutamise taastusravis ja rehabilitatsioonivaldkonnas.”
Ta on psühholoog, koolitaja, psühhoanalüütilise psühhoteraapia laste psühhoterapeut. Hetkel töötab Ülle E.G.U. Erapraksises psühholoogina ja osaleb erinevates koolitusprojektides. Tänu pikale koolitamiskogemusele on ta omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse. Alates 1988. aastast on ta pidevalt viinud läbi täiendkoolitusi erivajadusega inimestega töötavatele spetsialistidele ja erivajadusega inimestele taastumise, sotsiaalsete oskuste ja sotsiaalse rehabilitatsiooni alal.
Maiken Jaanisk
Maiken Jaanisk on lõpetanud Tartu Ülilooli (MSc, psühholoogia) 2004 aastal. Varasemalt on ta õppinud ämmaemandust ja hilisemalt...
Loe veelMaiken Jaanisk
Maiken Jaanisk on lõpetanud Tartu Ülilooli (MSc, psühholoogia) 2004 aastal. Varasemalt on ta õppinud ämmaemandust ja hilisemalt hooldustöötajaks (kutse tase 4). Aastal 2015 omandas ta täiskasvanute koolitaja kutse tase 6. Aastast 2000 on Maiken olnud aktiivne koolitaja meeskonnatöö, suhtlemise-, arengu- ja kriisipsühholoogia, kliinilise psühholoogia, geriaatria ja erivajadustega inimeste toetamise teemadel. Aastaid on ta olnud psühholoog-nõustaja töötukassa klientidele. Nõustamise teemad: igapäevaelu, suhete ja vaimse tervise probleemid, tööalane läbipõlemine, kriisinõustamine ja traumaga toimetulek, eneseanalüüs ja alateadvuse roll meie käitumisele.
Psühholoogina alustas Maiken tööd 2002. aastal Tartu Vanglas. Aastast 2004 on ta Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis psühholoogia õppejõud. Aastatel 2007-2019 oli ta kõrgkoolis kvaliteedijuht. Maiken on aastast 2019 kõrgkoolis tegevusjuhendajate juhtiv-õpetaja. Ühes aastas on tema õppetöö koormus umbes 500 akadeemilist tundi. Maiken õpetab kutseõppes suhtlemise aluseid, arengupsühholoogiat, kliendi seisundi terviklikku hindamist ja dokumenteerimist, erivajadusi, lapse arengu toetamist, meeskonnatööd, kriisipsühholoogiat ja lisaks on ta koolipoolne praktikajuhendaja tegevusjuhendajate õppekaval. Ta on stažeerinud Saksamaal ja Eestis erivajadustega isikute kogukonnateenusel.
Maiken on osalenud paljudes arendusprojektides ja -programmides, e-kursuste, õppekavade, koolitusmaterjalide väljatöötamises ja koostamises. E-õppe kursuse “Ärevushäirete KKT“ kvaliteedimärgi sai ta 2014.aastal. Koolitajana on Maiken ennast täiendanud viimastel aastatel peamiselt pedagoogika ja hooldustöö alastel täienduskoolitustel.
Aastast 2022 koolitab Maiken kogemusnõustajaid. Tema teemad on grupi- ja kriisitöömeetodid, eneserefleksioon ja praktika juhendamine.
Triinu Pajuri
Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises...
Loe veelTriinu Pajuri
Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises Seminaris ja elas aasta erivajadustega lastele mõeldud kogukonnas Sylvia Koti. Eestisse tagasi tulles oli ta üheks Tallinna erivajadustega lastele mõeldud Mari Kooli asutajaks, kus töötas 3 aastat klassiõpetajana.
Tartu Maarja koolis töötas erivajadustega lastega kasvataja-, õpetaja- ja abiõpetajana. 7 aastat ja kuulus Maarja Küla sihtasutuse nõukogusse. Seejärel töötas täiskasvanud erivajadustega inimeste tegevusjuhendaja – eripedagoogina 6 aastat Tartu Maarja Tugikeskuses. Tugikeskuses töötades oli ka kvaliteedijuht asutusele EQUASS kvaliteedimärgi taotlemisel. 3 aastat on ta töötanud parandusõppe õpetajana Tartu Waldorfgümnaasiumis. 2022 aastast on Triinu Tartu Maarja Tegevuskeskuses erihoolekande teenuste valdkonna juht, viib asutuses läbi regulaarset kovisiooni, teeb töötajatega korralisi arenguvestluseid, juhib koosolekuid ning koordineerib meeskonna tööd.
Lisaks on Triinu Moreno Keskuses õppinud kovisiooni meetodeid. Oma töökogemustest erivajadustega inimestega on ta kirjutanud raamatu Eriline maailm (2018). Viimased 6 aastat on ta koolitanud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis tegevusjuhendajaid teemal “Aktiviseerivad ja teraapilised tegevused” ja Koolituskeskuses Luwi tugiisikuid ja tegevusjuhendajaid. Pikaajaline koolitamiskogemus on Triinule andnud täiskasvanute koolitamiseks andragoogilise pädevuse. Triinu ise ütleb, et kuna teeb pidevalt tööd erivajadusega inimestega, siis on tal tegevusjuhendajaid ja tugiisikuid koolitada lihtne. Tal on oma tööst tuua kogu aeg praktilisi ja elulisi näiteid ning ta on teinud koolitustel näitamiseks ka mõned videod.
Kaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer (Psühholoog-nõustaja, tase 7) on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt...
Loe veelKaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer (Psühholoog-nõustaja, tase 7) on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt tegelenud rehabilitatsioonivaldkonnas arendus-ja juhtimistööga ning psühholoogilise nõustamisega vaimse tervise-, psühholoogilise heaolu ja karjäärialase eneseteostuse suunal. Kaili omab töökogemust ka hariduspsühholoogia- ja psüühikahäiretega inimestega töötamise alal. Kaili töökogemus täiendkoolituse valdkonnas koolitajana on üle 10 aasta, millele on aidanud kaasa Tartu Ülikoolis omandatud pedagoogikaalased teadmised eripedagoogika erialal ja kogemus koolitajana täiskasvanuhariduse valdkonnas. Ta on töötanud välja ning koostanud mitmeid koolitusmaterjale ning õppekavasid, andes edasi on teadmisi ja kogemusi, et aidata kaasa täiskasvanud õppijate tööalasete oskuste ning vilumuste omandamisele, säilitamisele ja täiendamisele. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Kaili saavutanud läbi pikaajalise koolitamiskogemuse.
Helle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom)....
Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.
Kätriin-Eliis Haamer
On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks...
Loe veelKätriin-Eliis Haamer
On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks juba 6 aastat. Valdkond on tema jaoks väga paeluv olnud ning kogemusena on erinevate teenuste arendamist asutuse siseselt ning osalenud ISTE projektis ning selle mudeli välja arendamisel kaasa rääkinud. Hetkel on end erialaselt täiendamas Tallinna Ülikoolis sotsiaaltöö magistri erialal. Kätriin-Eliisi tööd on tunnustatud ka Haapsalu linna poolt 2018 aasta sotsiaaltöö tegijana ja 2022 aasta sotsiaalvaldkonna edendajana.