Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele! Rohkem infot tegevusjuhendaja ameti kohta on leitav SIIT.
Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“…
Koolituse eesmärgiks on valmistada ette tegevusjuhendaja, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada tema maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet. Kui Sulle meeldib teisi juhendada ning abistada, siis tule koolitusele! Rohkem infot tegevusjuhendaja ameti kohta on leitav SIIT.
Koolituse maht on 266 akadeemilist tundi, millest 250 tundi on auditoorset õpet, sh 68 tundi juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures ja 16 tundi esmaabiandja väljaõpet. Iseseisva tööna tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, 16 tundi) ning see kaitsta.
Õppekava järgib Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrust nr 38 "Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“ lisa 1 "Tegevusjuhendaja koolituse kava".
Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti kutset tegevusjuhendaja spetsialiseerumisele, kutse taotlemise eeltingimustest ja nõuetest loe täpsemalt kutset andva organisatsiooni Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon lehelt.
Täpsem info koolituse korralduse kohta on leitav allpool ("Muu info").
Kui koolitusele soovija on läbitud tegevusjuhendaja sissejuhatava koolituse e-õppe programmi (40 akadeemilist tundi) ja omab nõuetekohast tunnistust, siis on võimalik VÕTA (varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine) kaudu osaliselt arvestada koolituse I moodul, 25 akadeemilise tunni ulatuses. VÕTA raames saab ära arvestada järgmised teemad:
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis – 8 ak tundi
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine) – 7 ak tundi
- Eetika hoolekandes – 4 ak tundi
- Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes – 6 ak tundi
Sellekohase soovi koos tunnistusega peab huviline esitama enne koolituse algust koolitusasutusele. Vt täpsemalt Luwi koolituskeskuse kvaliteedi tagamise alused punkt 2.10.
Täiendav info e-õppe programmist on leitav SIIN.
Sihtgrupp
Inimesed, kes soovivad tööle asuda tegevusjuhendajana.
Kursuse sisu
I moodul – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
- Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav käitumine)
- Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine (sh tegevusplaanist tulenevad tegevused ja tegevusplaani konsultatsioon)
- Eetika hoolekandes
- Kutse taotlemine
- Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes
II moodul – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)
- Psüühikahäired, sh intellektipuue. Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
- Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
- Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
- Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel
III moodul – klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd)
- Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
- Tegevuse analüüs ja kohandamine
- Tegevusvõime hindamine
- Klienditöö meetodid
- Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
- Tegevusplaani koostamine, kaitsmine
- Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
- Esmaabi
IV moodul – Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)
- Rühmatöö klienditöös
- Raskestimõistetava käitumise juhtimine
- Tegevusvõime hindamine
- Seksuaalkäitumise juhendamine ja väärkohtlemise ennetamine
- Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
V Iseseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd)
Muu info
Koolituspäevad toimuvad kas kohapeal klassiruumis või reaalajas veebikeskkonnas.
Õpe toimub tööpäevadel 2-3 korda nädalas, täpne tunniplaan edastatakse registreerujatele hiljemalt nädal enne koolituse algust. Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi.
Pane tähele! Veebis toimuvate koolituspäevade puhul ootame, et osalejal on olemas püsiv internetiühendus, töötav mikrofon ja kaamera, mida kasutada kogu koolituspäeva jooksul. Vajalik on ka aktiivse meiliaadressi omamine õppematerjalide ja info saatmiseks.
Koolituse lõpuks tuleb juhendatud õppepraktika põhjal (68 akadeemilist tundi) koostada etteantud vormi alusel iseseisvalt lõputöö (tegevusplaan teenust saavale isikule, mahuga 16 tundi) ning see koolituse viimasel päeval suuliselt kaitsta.
Koolituse hind sisaldab osalemist koolitusel, juhendamist, eraldi tasu praktikaasutusele õppepraktika juhendamise eest, 16-tunnist esmaabiandja väljaõppe koolitust, õppematerjale ning klassikoolituse korral kohvipause. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse digitunnistus.
Võimalusel toimuvad õpingute raames õppekäigud erihoolekandeteenuseid pakkuvatesse asutustesse.
Koolitajad
Kadri Paal
Kadri Paal on töötanud psüühiliste erivajadustega tööealiste isikutega alates jaanuar 2000. Antud sihtgrupiga töötamise kogemus... Loe veelMaire Koppel
Maire Koppel on sotsiaaltöö ja sotsiaalasutuse juhi haridusega ning MTÜ Iseseisev Elu juhatuse liige alates 1997. aastast. Ta on... Loe veelTatjana Jušinski
Tatjana Jušinski on lõpetanud Tartu Meditsiinikoolis õe põhikoolituse ning omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi õenduse pedagoogika... Loe veelTriinu Pajuri
Triinu Pajuri lõpetas Tartu Ülikooli sotsiaalpedagoogika eriala 2003 aastal. Enne seda õppis ja töötas Soomes, Ravipedagoogilises... Loe veelÜlle Lepik
Ülle Lepik on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal. Lisaks on täiendanud end kutsenõustamise, kognitiiv-käitumisteraapia,... Loe veelKaili Ploom-Zilmer
Kaili Ploom-Zilmer (Psühholoog-nõustaja, tase 7) on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia erialal 2006. aastal. Ta on pikaaegselt... Loe veelHelle Känd
Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom).... Loe veelMaiken Jaanisk
Maiken Jaanisk on lõpetanud Tartu Ülilooli (MSc, psühholoogia) 2004 aastal. Varasemalt on ta õppinud ämmaemandust ja hilisemalt... Loe veelKätriin-Eliis Haamer
On lõpetanud Psühholoogia (BA) Tallinna Ülikoolis. Õpingute lõpus avastas enda jaoks erihoolekande ning on seal töötanud praeguseks... Loe veelEne Pill
Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti... Loe veel