Uus! Autistlike laste kõne ja suhtlemisoskuste arendamine

08.03-03.05

Veebis

Varajasel diagnoosimisel ja sekkumisel on autistlikele lastele ja nende peredele elukestvad tagajärjed, kuid enamik lapsi diagnoositakse alles 3,5–5-aastaselt (Baio et al., 2018). Oskus märgata ja toetada sotsiaalse suhtlemise raskustega, sh ka autistlikku last, loob neile lastele paremad arenguvõimalused. Tule koolitusele, et õppida lihtsaid ja läbiproovitud võtteid, kuidas toimida nii, et ka autistlik laps end hästi ja toetatuna tunneks. 

Autism ei ole haigus. See on vaid teistsugune inimeseks olemise viis viis. Autistlikud lapsed pole haiged. Nad arenevad läbi erinevate arenguetappide, nagu me kõik.  Nende aitamiseks pole vaja neid “parandada" ega “muuta". Oluline on neid mõista ning vajadusel muuta seda, mida ja kuidas meie teeme. (Dr Barry Prizant (Uniquely Human: A different Way of Seeing Autism))

Koolituse läbinu märkab autismispektriga last ning teab, kui tähtis on varajane sekkumine ja lapse arengu toetamine, oskab kaasata ja toetada tugivõrgustikku lapse mänguoskuste, kõne ja suhtlemisoskuste arendamisel.

Sihtgrupp

Täiendusõppeks lasteaiaõpetajatele ja õpetaja abidele, tugiisikutele, lapsehoidjatele, laste-ja asenduskodude personalile, lapsevanematele, lastega töötavatele spetsialistidele, kes puutuvad kokku erituge vajavate lastega, sh autistlike lastega

Kursuse sisu

I moodul - Mis on autism/sotsiaalse kommunikatsiooni häire? 3 ak tundi

  • Mis on autism/sotsiaalse kommunikatsiooni häire?
  • Autistliku lapse sensoorsed eripärad ja eneseregulatsioon
  • Autistliku lapse kaasamine ja positiivse sotsiaalse staatuse kujundamine
  • Tugivõrgustiku kaasamine autistliku lapse toetamiseks

II moodul - Kuidas toetada autistliku lapse kõne ja suhtlemise arengut? 9 ak tundi

  • Kõne-eelsete oskuste areng ja toetamine
  • Kõne arengu verstapostid (0-7a) ja autistliku lapse kõne arengu toetamine
  • Suhtlemise funktsioonid
  • Suhtluskoostöö kujundamine
  • Autistlike laste häälestumisoskuste areng (meeleteooria)
  • Suhtlemine eakaaslastega
  • Mis on kõnet asendav ja/või toetav suhtlemisvahend?
  • Millal ja kellele seda vaja on?
  • Kõnet asendavate ja toetavate vahendite kasutamise võimalused ja strateegiad

III moodul - Kuidas läbi mängude toetada autistliku lapse arengut? 3 ak tundi

  • Mänguoskuste areng autistlikel lastel
  • Mängude ja mänguasjade liigid
  • Mängude roll suhtlemise ja kõne arengus

Muu info

Koolitus toimub korraga 3 akadeemilist tundi 8.03 (I moodul), 22.03 (II moodul), 5.04 (II moodul), 19.04 (II moodul) ja 3.05 (III moodul) veebikeskkonnas Zoom. 

Koolituse hind sisaldab elektroonilisi õppematerjale. Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse koolituse digitunnistus mahuga 15 akadeemilist tundi.

Koolitust on võimalik läbida ka moodulite kaupa! Mooduli kaupa läbides ei toimu hindamist ning koolitusel osalejatele väljastatakse digitõend vastavalt läbitud mahule. Mooduli hinnad eraldi läbides:

  • moodul I (3 ak tundi) - 54 € + km
  • moodul II (9 ak tundi) - 162 € + km
  • moodul III (3 ak tundi) - 54 € + km
  • Kestvus: 15 tundi
  • Hind: 249.00 € + km

Koolituskeskus Luwi on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

 

Enne koolitusele registreerimist, tutvu kindlasti koolituse õppekava (leiad koolituse sisututvustuse juurest) ja õppekorraldusega

Õppekava uurides pööra tähelepanu sellele, kas koolitusega alustamiseks nõutud tingimused on täidetud ning kas õppekava vastab Sinu ootustele ja soovidele. Kui Sul tekkis õppekava kohta mõni küsimus või tunned, et koolitaja peaks arvestama mõne Sinu erisooviga, siis võta meiega kindlasti ühendust! Kontaktid leiad siit👇

 

Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi

 


Küsimused ja lisainfo:

Anu Redi

Kliendihaldur (Tartu)

5081 737
anu.redi@luwi.ee

 

Katrin Esser

Koolituste assistent (Tallinn)

5377 0477
katrin.esser@luwi.ee

Registreerumiseks kliki lehe ülaservas paremal nuppu “registreerin” ja sisesta andmed.

Luwi OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.


Koolitajad:

Ly Laane
Koolitaja Ly Laane omandas magistrikraadi logopeedias Tartu Ülikoolis 1997. aastal ning on sellest ajast alates töötanud logopeedina... Loe veel

Ly Laane


Koolitaja Ly Laane omandas magistrikraadi logopeedias Tartu Ülikoolis 1997. aastal ning on sellest ajast alates töötanud logopeedina nii haridus- (lasteaias, koolis) kui rehabilitatsioonisüsteemis, enam kui 10 aastat on ta seotud Logopeediakliinikuga. Lisaks on ta omandanud logopeed tase 8 (kõrgeim aste) kutse ning on Tartu Ülikooli logopeedia üliõpilaste praktikajuhendaja. Samuti on ta ka Eesti Logopeedide Ühingu liige. Täiskasvanute koolitamise alased oskused ja teadmised on Ly omandanud Tartu Ülikoolis (mentorkoolitused alustavate õpetajate ja spetsialistide ning praktikantide juhendamiseks, erinevad koolitused vahemikus 2008-2023) ning Hanen keskuses (Kanada) litsentsikoolituste (More Than Words, Talkability, Learning Language and Loving It) osana. 


Oma töös peab Ly oluliseks lapse- ja perekesksust. Perel on lapse arendamisel võtmeroll, mistõttu püüab ta pere oskuste arendamisele erilist tähelepanu pöörata. Lapse ümber igapäevaselt olevate inimeste teadmistest ja oskustest sõltub lapse toimetulek ja areng. Lyle pakuvad huvi autismispektrihäirega laste arendamisega, laste mänguoskuste ja loomulikult kõne ja suhtlemise oskustega seotud teemad.


Ly ütleb, et logopeedia köidab teda aasta-aastalt aina enam, mistõttu on ta osalenud hulgaliselt täienduskoolitustel ning programmides, sh Hanen Programs ®: More Than Words® (2016)  ja Hanen Programs ®: Talkability (2022): autistlike ja sotsiaalse suhtlemise raskustega laste perede toetamine;  Hanen Programs ®: Learning Language and Loving It (2018) –õpetajate toetamine töös erivajadusega lastega rühmatingimustes;  PALIN –  laste ja noorukite kogeluse teraapia; Lidcombe Program – koolieelikute (kuni 6-aastaste) käitumuslik kogelusteraapia, (2018); FAVRES (The Functional Assessment of Verbal Reasoning and Executive Strategies) (2015): ajutraumaga patsientide kommunikatiivsete ja kognitiivsete võimete hindamine ja teraapia. 


Ly on olnud ka kahe raamatu kaasautoriks: 2014 “Mängides rääkima. Eesti keele käänded” ning 2008 “Kõnearendusmängud.”

Soovin saada koolituspakkumisi

Sisesta enda e-posti aadress ning saa parimad koolituspakkumised meilile

Mida kliendid meist arvavad?

Triinu Tsirna"Lapsehoidja
koolitus"
oktoober 2020-
veebruar 2021

Leidsin Luwi Koolituskeskuse kohta informatsiooni internetist, otsides Lapsehoidja koolitust. Lapsehoidja tase 5 koolitus, mille läbisin Luwi koolituskeskuses, oli väga inspireeriv ning teadmisi täiendav.
Eelmainitud koolituse läbisin eesmärgil saada kinnitust oma uue valitava eriala õigsuses. Kõikide koolituspäevade raames saadud info ja teadmised on niivõrd väärtuslikud ja kasulikud, et nende alusel Lapsehoidjana tööle asudes tunnen end enesekindla ja teadlikuna. Luwi koolituskeskuse poolt korraldatud õpe oli väga paindlik ning õppija huve võimalusel arvestav. Mulle väga meeldis, et koolituse kuupäevad olid täies mahus koolitusperioodi alguseks paika pandud ning see andis õppijale võimaluse oma aega planeerida ja vastavalt korraldada, et saaks igal koolitustel osaleda.
Koolitusel osalesin koos grupiga, mille liikmed olid väga sõbralikud, abivalmid ning toetavad. Sellise ühtse meeskonnana oli väga inspireeriv ja motiveeriv koos õppida. Oleme siiani jäänud oma grupiga suhtlema ning jagame teineteisega erialaseid muresid ja rõõme.
Lapsehoidja tase 5 koolitus andis mulle enesekindluse ja kinnituse, et olen õigel teel ja hea alustala, et lähitulevikus asuda tööle lasteaia õpetajana. Soovitan Luwi koolituskeskuse Lapsehoidja tase 5 koolitust kõigile, kuna saate parima väljaõppe oma ala spetsialistidelt. Tänaseks olen saanud praktiseerida oma teadmisi töötades asendajana lasteaias ning teen oma tööd suure hoole ja armastusega.